کد خبر: 989584
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با وجود تبرئه ترامپ در مجلس سنا، او همچنان تهدیدی برای دموکراسی به شمار می‌رود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تبرئه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه استیضاح اعلام کرد با وجود تبرئه ترامپ در مجلس سنا، او همچنان تهدیدی برای دموکراسی به شمار می‌رود.

مجلس سنای آمریکا بامداد امروز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی را فاش کرد.

بر اساس مطالب افشا شده از سوی این افشاگر، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن»، رقیب دموکرات احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، اوکراین را وادار به تحقیقات درباره پسر بایدن کند.

تماس تلفنی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در روز ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) انجام شده و ترامپ در این تماس تلفنی از زلنسکی خواستار شده بود تا درباره پسر جو بایدن تحقیقانی را انجام دهد.

در نهایت روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این مورد افشاگری کرد و در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

اما از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند رای نهایی آن‌ها و تبرئه ترامپ از این اتهامات دور از انتظار نبود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار