کد خبر: 989554
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
رئیس اوقاف شهرستان گلپایگان:
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان گفت: در سامانه موقوفات کشور ۲۳۹ حسینیه و مسجد و تعداد ۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس اوقاف شهرستان گلپایگان در گردهمایی هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان در مسجد حجت الاسلام گلپایگان اظهار داشت: در سامانه موقوفات کشور ۲۳۹ حسینیه و مسجد و تعداد ۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه مربوط به شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلام بیان نمود:: یکصد نفر از خادمان مساجد و شش نفر از خادمان امامزادگان در شهرستان گلپایگان بیمه شده‌اند که تا سال پایان اسفندماه سال گذشته هفت درصد سهم بیمه آن‌ها به مبلغ ۱۱۴ هزار تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شد ولیکن  از امسال تأمین اجتماعی پرداخت حق بیمه خادمان را به صورت بیمه آزاد یعنی به مبلغ ۴۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

 وی تصریح کرد: اموال مساجد و امامزاده‌ها وقف هستند و حفظ و نگهداری این اموال برعهده هیئت امنا است، تهیه طرح اجرای پروژه‌های عمرانی مساجد و امامزادگان تحت ناظر نظام مهندسی انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان با تأکید براینکه هیئت امنا درآمد و نذورات نقدی را حساب بانک واریز شود، گفت: روحانیون محور مساجد هستند و کارهای فرهنگی و اجتماعی با مشورت روحانیون انجام شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی وابسته نبودن به جریانات سیاسی و حزبی، آشنایی با احکام اسلامی، داشتن حداکثر ۷۵ سال سن و شرکت مدام در جلسات هیئت امنا شرط پذیرش خادم مساجد و امامزاده عنوان کرد و گفت: هزینه حمام‌های موقوفه که تخریب شده باید پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار