کد خبر: 989539
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
همایش ملی تئاتر سردار آسمانی برگزار می‌شود
زندگی و مبارزات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مملو از لحظات ناب و سرشار از دقایق و ثانیه‌های نفسگیر و پرالتهاب و آمیخته با صلابت و مهر و عطوفت است.
جواد تمدنی
آنچه در کشور و پس از ترور ناجوانمرانه و بزدلانه سپهبد سلیمانی توسط رژیم سفاک و خونریز ایالات متحده امریکا صورت گرفت و استقبال پرشکوه و تاریخی ملت قدردان و اسطوره‌پرور ایران، تنها نمونه کوچکی از پازل شخصیتی و ابعاد وجودی این سردار آسمانی بود، عمق محبوبیت وی را در عرصه مناسبات و مقالات جهانی به رخ دنیا کشید. در این میان تمامی اقشار و آحاد ملت یک‌دل و یک‌صدا فریاد و غریو خونخواهی و انتقام سخت وی را از سویدای دل ابراز نمودند، اما ارادت و ابراز احساسات قشر هنرمندان که با قلم و اندیشه و فکر و حس سروکار دارند از جنس دیگری بود. انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های عرصه هنر‌های نمایشی کشور که به طور اخص در عرصه تئاتر مقاومت فعالیت جدی دارد، پس از این حماسه مقاومت مردمی و شهادت سردار سلیمانی، احساس وظیفه کرد و علمداری جریان ارادت هنرمندان تئاتر کشور به ساحت مقدس سردار دل‌ها را برعهده گرفت.

همایش ملی تئاتر سردار آسمانی در سراسر کشور فراگیر شد و آثار ارسالی هنرمندان تئاتر کشور به دبیرخانه رسید. استقبال عموم اقشار مردم از کسبه و طلاب و بازاریان و دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا عابران رهگذر از خیابان‌ها نشان از میزان اقبال عمومی این طرح ملی داشت. ضمناً در شورای سیاستگذاری این همایش و با هدف بهره‌گیری اهالی و خانواده تئاتر کشور به ویژه نمایشنامه‌نویسان محفلی با عنوان نمایش خاطره با حضور دوستان نزدیک و همرزمان سردار آسمانی طرح‌ریزی شد که روز شنبه در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار خواهد شد. به طور کل این ابراز ارادت و احساسات از سوی جامعه هنری کشور به ساحت سردار آسمانی مردم ایران‌زمین قابل قدردانی و ستایش است و ضروری است متولیان امر فرهنگ و هنر در زمان حیات این دردانه‌های اقتدار و آرامش ملت ایران، مستندنگاری حیات و ممات ایشان و ظهور این مستندنگاری در قالب تئاتر مستند اقدامی عاجل و مؤثر و در خور انجام دهند. باشد که اهالی تئاتر و فرهنگ و اندیشه و هنر این مرزوبوم به عنوان قشر برگزیده و فرهمند خانواده هنر ایران پاسداران و حافظان خوبی برای این میراث معنوی برومندترین فرزندان این مرز پرگهر باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار