کد خبر: 989528
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می‌گوید اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودرو‌های بیش از یک میلیارد تومان راهی برای جلوگیری از فرار‌ها و معافیت‌های مالیاتی است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ درباره دریافت مالیات از مساکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودرو‌ها با ارزش بالای یک میلیارد تومان گفت: با اخذ مالیات از پردرآمد‌ها نظام اقتصادی کشور متوازن می‌شود، حجم فرار‌ها و معافیت‌های مالیاتی کنونی بیانگر هدف‌گیری نامناسب و به کارگیری شیوه‌های نادرست اخذ مالیات طی سال‌های گذشته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام کشور‌ها از افراد پردرآمد مالیات بیشتری نسبت به سایر مردم اخذ می‌شود تا بخشی از منابع مورد نیاز دولت برای تأمین کالا با قیمت مناسب برای اقشار ضعیف فراهم شود. این نماینده مردم در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد که تمام مواد مربوط به اخذ مالیات مندرج در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای اجرایی شود.

وی مصوبه کمیسیون تلفیق برای اخد مالیات از خانه‌های لاکچری و خودرو‌های لوکس را گامی در جهت توسعه پایه‌های مالیاتی دانست و اضافه کرد: همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند منابع مورد نیاز برای نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است، اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودرو‌های بیش از یک میلیارد تومان راهی برای جلوگیری از فرار‌ها و معافیت‌های مالیاتی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار