کد خبر: 989524
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، درآمد یک میلیارد یورویی از استخراج رمز ارز‌ها پیش‌بینی کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ آمده‌است: «استخراج رمز ارز بازاری پویاست که درآمد سالانه ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون یورو از آن قابل کسب است. ظرفیت تولید برق بلااستفاده ایران در ۹ ماه از سال به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسد و استفاده درست از ظرفیت شبکه برق ایران می‌تواند درآمد یک میلیارد یورویی را به ایران وارد کند.

پیشرفت سریع فناوری استخراج، سودآوری تجهیزات قدیمی را روز به روز کاهش می‌دهد و از طرف دیگر رقابت در کسب سهم بیشتر از بازار می‌تواند موجب کاهش سود بازیگران شود.

در مصوبه ۱۳ /۵ /۱۳۹۸ هیئت وزیران علاوه بر اینکه قیمت برق بدون ملاحظات فصلی تعیین شده و به حدی این تعرفه بالا تعیین شده‌است که مخاطره استفاده غیرقانونی از ظرفیت برق را منطقی می‌کند و از سوی دیگر به دلیل عدم تعیین یک مقدار مشخص محاسبه سود و زیان برای مشارکت در این بازار را دشوار کرده‌است.»

بنابراین گزارش، استخراج‌کنندگان رمز ارز‌ها بار‌ها نسبت به نرخ برق تعیین‌شده از سوی وزارت نیرو معترض هستند و اعلام می‌کنند که این تعرفه بالا باعث خواهد شد این استخراج‌کنندگان متضرر شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار