کد خبر: 989520
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
براساس گزارش سازمان ملل ایران جزو پنج کشور نخست محصولات زیست فناوری در دنیاست و رتبه نخست تولید واکسن را در غرب آسیا به خود اختصاص داده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری معاونت ریاست جمهوری در سومین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه زیست فناوری اظهار داشت: طیف این حوزه بسیار گسترده است و شامل حوزه‌های پزشکی، صنایع‌غذایی، صنعتی و محیط‌زیست است. وی افزود: براساس گزارش سازمان ملل ایران جزو پنج کشور نخست محصولات زیست فناوری در دنیاست که رتبه نخست تولید واکسن را در غرب آسیا داریم. دبیر ستاد زیست فناوری اظهار داشت: سال گذشته ایران کارخانه تولید دارو‌های زیستی را در ترکیه افتتاح کرد که نشان‌دهنده همت داروسازان این کشور است. قانعی گفت: اگر دارو‌های زیستی را تولید نمی‌کردیم اکنون باید یک میلیارد دلار بیشتر برای واردات این دارو‌ها پرداخت می‌کردیم ضمن اینکه ۱۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به شرکت‌های زیست فناوری مربوط است و ۶۰ درصد از صادرات ما در حوزه دانش‌بنیان مربوط به محصولات زیستی است.

وی با تأکید بر اینکه باید به حوزه صادرات توجه بیشتری کنیم، خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده در حوزه تجهیزات، دارو‌های زیستی و واکسن راه‌اندازی شده که بیش از ۱۱۰ نیروی انسانی در آن‌ها فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه تمام پوشش ریسک هزینه‌ای افرادی که در شتاب‌دهنده‌ها مستقر هستند با معاونت علمی ریاست جمهوری است. دبیر ستاد زیست فناوری با اشاره به حمایت صندوق زیست فناوری از فعالان این حوزه گفت: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان از شرکت‌های ریسک پذیر حمایت شده است، ضمن اینکه برای کاهش ۶۸۰ میلیون دلاری ارزبری در این حوزه برنامه‌ریزی شده است. قانعی با اشاره به دستاورد‌های دیگر حوزه زیست فناوری خاطرنشان کرد: ما در حوزه محصولات پروبیوتیک و آرایشی و بهداشتی ورود کرده‌ایم ضمن اینکه تجهیزات این حوزه نیز در داخل کشور تولید می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار