کد خبر: 989495
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
استقلال و پرسپولیس در حالی روز پنجشنبه به دیدار هم می‌روند که این بازی، تقابل بین بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ برتر است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهمترین بازی فوتبال نیم سال دوم، دیدار سنتی بین استقلال و پرسپولیس است. دیداری که در گذشته آن را «دربی» می‌نامیدند، اما امروزه بیشتر با عنوان «شهرآورد» از آن یاد می‌شود. دربی یا شهرآورد، تفاوتی در ماهیت این بازی بزرگ و حساس ایجاد نمی‌کند وقتی قرار باشد آن بازی چکیده فوتبال ایران باشد.

سرخابی‌های تهران امروز در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که تقابل آنها، تقابل نقاط قوت دو تیم با هم نیز می‌باشد. آبی پوشان امروز هجومی‌ترین تیم ایران و شاید آسیا هستند که با ۳۵ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارند. آن‌ها ۳ بازیکن مثل قائدی، دیاباته و ارسلان مطهری را در کورس آقای گلی دارند که این اتفاقی نادر در تاریخ این باشگاه و حتی در تاریخ فوتبال ایران است.

در آن سوی میدان سرخ‌ها با تنها ۷ گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند و باید دید تقابل نقاط قوت دو تیم مقابل هم چه حاصلی خواهد داشت. آیا در پایان این بازی زور خط حمله قدرتمند استقلال به خط دفاع قدرتمند پرسپولیس خواهد رسید یا مدافعان پرسپولیس بر مهاجمان استقلال چربش خواهند داشت.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که هم خط حمله پر قدرت استقلال و هم خط دفاع پر قدرت پرسپولیس در روز دربی ناقص هستند. در حالی که شیخ دیاباته مهاجم استقلال به دلیل مصدومیت دربی را از دست داده است، شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس هم به دلیل محرومیت امکان همراهی تیمش را نخواهد داشت. اما با حضور ارسلان مطهری در کنار مهدی قائدی در خط حمله استقلال و سید جلال حسینی در کنار محمد حسین کنعانی زادگان در خط دفاعی پرسپولیس، همچنان نقاط قوت دو تیم از بازیکنان بزرگ و تاثیر گذار بی بهره نیستند.

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس از هفته نوزدهم لیگ برتر روز پنجشنبه ۱۷ بهمن و از ساعت ۱۵:۳۰ به میزبانی سرخ پوشان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار