کد خبر: 989482
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
معاون امنیتی وزارت کشور:
سرويس سياسی جوان آنلاين: یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با آن مواجه هستیم این است که هر بخشی به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند.
به گزارش فارس، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و به رغم اینکه در چند سال گذشته بیشتر در بحث‌های نظری بوده است، اما امروز در بعضی زمینه‌ها اتفاقاتی می‌افتد که این اهمیت و توجه عملی و علمی به مسئله پدافند غیرعامل را در جامعه و سازمان‌ها و نهاد‌های کشور کاملاً روشن می‌کند.
وی افزود: وزارت کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل دو وظیفه دارد؛ یک بخش اینکه، وزارت کشور باید در این زمینه چه کار کند و یک وظیفه و شأن دیگر آنکه، به لحاظ جایگاهی که دارد و نقشی که استانداران و فرمانداران در مناطق کشور دارند، چه مأموریت‌هایی را می‌تواند دنبال کند. معاون امنیتی کشور در ادامه گفت: متأسفانه یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با آن مواجه هستیم، مسئله موازی‌کاری است. بخش‌های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه‌های وظایفی یکدیگر ندارند. هر بخشی به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند. ذوالفقاری با اظهار اینکه در چنین ساختار تصمیم‌گیری، انرژی‌ها هدر می‌رود و به جای هم افزایی، شاهد پراکنده‌کاری و موازی‌کاری می‌شویم، گفت: باید شرایط را به سمتی ببریم که همه نهاد‌ها در ارتباط توأمان با هم و به صورت شبکه‌ای عمل کنند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار