کد خبر: 989477
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
در نشست خبری فیلم «درخت گردو» مطرح شد
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:‌ مهران مدیری بازیگر فیلم سینمایی «درخت گردو» ضمن اشاره به خاطراتش از سال‌های جنگ، یکی از دلایل خود برای ایفای نقش در این فیلم را درک مستقیم فاجعه بمباران سردشت در سال ۶۶ عنوان کرد.
به گزارش مهر، محمدحسین مهدویان در نشست خبری فیلم درخت گردو در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی من دشوارتر بود، چراکه در ابتدا به زبان و فرهنگ محل حادثه آشنا نبودم و باید آن را یاد می‌گرفتم. از سوی دیگر کارکردن با سه کودک سخت بود و باید تمام تلاش خود را می‌کردیم که کودکان از لحاظ روحی و فیزیکی صدمه نبینند. چالش بعدی گریم بازیگران به‌خصوص کودکان بود و مسئله دیگر که کار را دشوار کرده بود، استفاده از حیوانات بود. در سکانس‌های مربوط به بمباران برای نشان دادن واکنش حیوانات به مواد شیمیایی از دامپزشکان مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با استفاده از دارو‌های مجاز و حتی اجساد حیوانات این صحنه‌ها را ضبط کنیم.
وی درباره انتخاب بازیگران گفت: به هر حال در هر فیلمی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای کارگردان انتخاب بازیگر است. مهم‌ترین نکته هم این است که نقش را به‌خوبی بازی کند. در مورد پیمان معادی باید بگویم او جزو اولین گزینه‌ها بود. ما داشتیم فیلمی می‌ساختیم که خیلی متکی به بازیگری بود که قرار بود نقش قادر را بازی کند. این نقش نیاز به تجربه و توانایی اجرایی داشت. ضمن اینکه سن هم مهم بود بنابراین انتخاب زیاد نداشتیم.

مهدویان ادامه داد: از سوی دیگر فیلم موضوع انسانی و قابلیت عرصه در خارج از ایران را هم داشت. بنابراین خوب بود از بازیگری استفاده کنیم که در خارج از مرز هم شناخته شده باشد. معادی بهترین انتخاب در این شرایط بود. خودش هم از همان اول که فیلمنامه را خواند، آن را دوست داشت، اما مسئله مهم زبان کاراکتر بود که خودش درباره آن تردید‌هایی داشت، ولی احساس کردیم با استفاده از تمرین می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم. در چندین نوبت نوع صحبت کردن او مورد تأیید قرار گرفت. ضمن اینکه صدابردار ما هم کرد بود و مدام این موضوع کنترل می‌شد.

مهران مدیری: فاجعه سردشت را از نزدیک درک کرده‌ام
در ادامه نشست مهران مدیری درباره دلایلش برای حضور در «درخت گردو» ضمن آرزوی صبر برای بازماندگان سقوط هواپیما اوکراینی و اشاره به جای خالی پیمان معادی و اینکه سعی دارد تا اختتامیه خود را به جشنواره برساند، گفت: من نه تنها در جبهه برای رزمندگان نمایش اجرا می‌کرده‌ام بلکه جنگیده‌ام. یکی از دلایل بازی در این فیلم این بود که من خودم در دل این فاجعه بودم. در زمان بمباران شیمیایی ما در منطقه بودیم که به سردشت اعزام شدیم و بخش بزرگی از این ماجرا‌ها را از نزدیک دیده‌ام.

وی در ادامه افزود: دوستی من با مصطفی احمدی، محمدحسین مهدویان و پیمان معادی و همچنین فیلمنامه خوب این اثر باعث شد خاطرات آن روز‌ها برای من زنده شود و دوست داشتم گوشه کوچکی از این فیلم باشم.
این بازیگر سینما درباره دیگر دلیل علاقه‌اش به حضور در فیلم «درخت گردو» گفت: من عاشق مردم کرد هستم. در دوران جنگ در کردستان بودم و سال‌ها با این مردم زندگی کرده‌ام و دوستان کرد بسیاری دارم. آن‌ها بسیار شریف، اهل کتاب، باسواد و با وجود تمام محرومیت‌ها انسان‌های دوست‌داشتنی و آدم حسابی هستند. آن‌ها شگفت‌انگیزند و یکی از دلایل مهم این بود که من عاشق آن‌ها هستم و دوست داشتم ادای دینی به این عزیزانی که پذیرای ما در جنگ بودند، داشته باشم.

در ادامه مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم و مدیر مجموعه «اول مارکت» درباره ارتباط انتخاب مهران مدیری برای ایفای نقش در این فیلم با همکاری‌های این بازیگر با مجموعه «اول مارکت» تأکید کرد: روز اول انتخاب بازیگر گزینه‌های زیادی داشتیم و درنهایت پیمان معادی و مهران مدیری انتخاب شدند و انتخاب مدیری ربطی به رابطه من و این هنرمند نداشت.

وی درباره شائبه به‌وجود آمده برای اعلام مبلغ کمک عوامل این فیلم به سیل‌زدگان در مراسم قرعه‌کشی فیلم‌های جشنواره هم گفت: درباره حمایت ۸۸ میلیون تومانی برای سیل‌زده‌های سیستان و بلوچستان تنها به نیت امام رضا (ع) این عدد را اعلام کردیم و هیچ نیت دیگری نداشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار