کد خبر: 989463
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
رئیس کمیته رده‌های پایه فدراسیون دوومیدانی گفت: اقدامات عجیب سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی به روسای هیات‌ها کمک می‌کند تا ببینند با چه افرادی سروکار دارند و باید به چه کسی رای بدهند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فدراسیون المپیکی دوومیدانی همچنان با سرپرست اداره می‌شود. اتفاقی که به قول مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان آفتی برای فدراسیون‌های ورزشی است، اما تدبیری برای حل این معضل اندیشیده نمی‌شود.

با روی کار آمدن ایرج عرب به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی همه چیز به آرامی پیش می‌رفت تا اینکه با اعلام زمان ثبت نام از کاندیدا‌های ریاست انتخابات فدراسیون دوومیدانی علی دانشمندفر به عنوان دبیر مجمع این فدراسیون انتخاب شد. این در حالی بود که مرسوم است دبیر فدراسیون عهده دار دبیری مجمع انتخابات نیز باشد.

زمزمه‌ها برای برکناری هاشم صیامی دبیر سابق فدراسیون دوومیدانی (در زمان مجید کیهانی) بالا گرفت و بالاخره پژمان معتمدی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جایگزین صیامی شد.

اهالی دوومیدانی هنوز فراموش نکرده اند که معتمدی در گذشته بر سر مدرسی بین المللی در دوومیدانی و حواشی پیرامون ارتباط گیری شخصی با کنفدراسیون دوومیدانی آسیا با کیهانی رئیس وقت فدراسیون به مشکل خورده بود و اگر برکناری صیامی از پست دبیری به علت ارتباط خوبش با کیهانی و تاثیر احتمالی در روند انتخابات بوده باشد جایگزینی معتمدی با سابقه اختلاف نظر و قطع همکاری قبلی با کیهانی هم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

با روی کار آمدن معتمدی خواه مستقیم و خواه غیر مستقیم افراد نزدیک به کیهانی از فدراسیون جدا شده و برخی که به هر دلیلی زوایایی با رئیس سابق فدراسیون داشتند جذب مجموعه شده اند. اتفاقی که صرف نظر از درست یا غلط بودنش در حیطه اختیارات و وظایف سرپرست موقت دبیری فدراسیون نیست و نخواهد بود.

علی رضایی رئیس کمیته رده‌های پایه فدراسیون دوومیدانی که در زمان فعالیت وی اتفاقات بسیار خوبی در رده‌های سنی پایه از مدال‌های متعدد بین المللی تا کسب رنک نخست برخی مواد در سطح بین المللی حاصل شد به تازگی استعفای خود را به عرب سرپرست فدراسیون داده است. چندی پیش نیز عباس فتحی رئیس کمیته مسابقات و لیگ فدراسیون در اعتراض به اقدامات سرپرست دبیری فدراسیون استعفا داده بود و با این وضعیت به نظر می‌رسد حلقه فعالان نزدیک به کیهانی در فدراسیون فعلی دوومیدانی روز به روز کوچک و کوچک‌تر شود.

رئیس کمیته فنی رده‌های پایه فدراسیون در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید استعفای خود عنوان کرد: در جلسه اخیر سازمان تیم‌های ملی در مورد جوانان نیز تصمیم گیری شد، اما بزرگترین بی احترامی به من شد و از من دعوتی به عمل نیامد. من صلاح دیدم به این دلیل و دلایل متعدد دیگر ادامه کار ندهم و از آقای عرب بابت تمام لطفی که به من داشتند ممنونم، اما متاسفانه برخی افراد در فدراسیون سیگنال‌هایی می‌دهند که به هیچ وجه مثبت نیست.

رضایی ادامه داد: عدم رعایت رفتار سازمانی توسط سرپرست دبیری، دخالت مستقیم و غیر مستقیم در کمیته رده‌های پایه، تغییر در برنامه مدون کمیته رده‌های پایه و دخل و تصرف در دعوت از ورزشکاران به تیم‌های ملی پایه و حتی صحبت از اعزام آن‌ها به مسابقات تنها بخشی از سرفصل استعفای من است.

رئیس هیات دوومیدانی استان قم افزود: همینکه سرپرست دبیری فدراسیون اطلاع ندارد که در بحث تیم‌های پایه قرار است جلسه‌ای برگزار شود و به من به عنوان رئیس کمیته فنی رده‌های پایه اطلاع داده نمی‌شود خود ضربه بزرگی به دوومیدانی است.

وی تصریح کرد: در مسابقات بین المللی که چندی پیش برگزار شد تیم جوانان ما نیز شرکت کرد و به من گفته شد ورزشکاران تهرانی حق ندارند به هتل بیایند. این بی تدبیری شخص دبیر فدراسیون را می‌رساند. حتی در تهیه لباس متحد الشکل دونده‌ها نیز کوتاهی شد و آن‌ها با لباس قرضی مسابقه دادند.

رضایی ادامه داد: موضوع فقط این نیست و در حال حاضر قرارداد‌هایی در فدراسیون بسته می‌شود که ایجاد تعهد مالی می‌کند. اگر فدراسیون اندوخته‌ای داشته باشد مشکلی وجود ندارد، اما آیا با این شرایط اقتصادی چنین اقداماتی که برای رئیس آتی فدراسیون بار شدید مالی دارد درست است؟

رئیس کمیته فنی رده‌های پایه ادامه داد: چندی پیش نیز با ابلاغ برای آقای شادمهر عملاً فتحی رئیس کمیته مسابقات را کنار گذاشتند. این اقدامات سرپرست دبیری برای آقای عرب که به خوبی کار سرپرستی را انجام می‌دادند نیز چالش‌هایی ایجاد کرده است.

وی افزود: اقدامات سرپرست دبیری قطعاً برنامه ریزی شده و مهندسی انتخابات است. البته روسای هیات‌های استانی با دیدی باز نگاه می‌کنند و اتفاقاً چنین اقداماتی کمک می‌کند تا اعضای مجمع ببینند با چه افرادی سر و کار دارند و در انتخاب گزینه اصلح ریاست بهترین کمک را می‌کند.

رضایی عنوان کرد: در این چند سال اتفاقات بسیار خوبی در بخش پایه دوومیدانی افتاد و امیدوارم نهالی که کاشته شده است به نتیجه برسد و در آینده نیز شاهد موفقیت‌های بیشتر دوومیدانی کاران جوان و نوجوان کشورمان باشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار