کد خبر: 989428
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: باید زمینه و بستر مناسب برای انس دانش‌آموزان با قرآن و نماز در استان فراهم شود.

 رشید قربانی صبح امروز در نشست ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان که با هدف پیگیری برنامه‌های حوزه قرآن در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نماز و قرآن در دستگاه تعلیم و تربیت از موضوعات بسیار مهم و با اهمیت است و باید زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای انس دانش‌آموزان با قرآن و نماز فراهم شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مرحله استانی قرآن، نماز و عترت از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: متولیان حوزه قرآن و نماز باید ضمن برگزاری مرحله استانی مسابقات، اصل کم کردن هزینه‌ها و صرفه جویی را رعایت کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در این نشست با تبریک دهه مبارک فجر، با بیان اینکه وضعیت اقامه نماز در جامعه، زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ تاکید کرد: برپاداشتن نماز دستور موکد قرآن و دین مبین اسلام است و هرکس در حد توان و مکنت خود باید این فریضه الهی را ادا کند.

اکبر عظیمی با تاکید بر اینکه نباید دانش‌آموزان را در ادای نماز به حال خود رها کرد؛ از متولیان دستگاه تعلیم و تربیت خواست در راستای اقامه نماز جماعت در مدارس راهنما و هدایتگر دانش‌آموزان باشند.

وی از اجرای طرح «یاور نماز» در مدارس خبر داد و گفت: مبلغین ما به صورت افتخاری به منظور ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی به مدارس مراجعه می‌کنند و انتظار می‌رود مدیران مدارس نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌های حوزه قرآن، نماز و عترت استان ارائه کرد و گفت: بی‌شک این فرهنگ یکی از شاخصه‌های شکل‌گیری و پیروزی انقلاب بوده و همه ما موظفیم فرهنگ انس با قرآن و توسعه و تعمیق اقامه نماز را در بین دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترویج و نهادینه کنیم.

حجت‌الله نریمانی گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش 19 برنامه در حوزه نماز و قرآن قرار دارد.

وی با اشاره به پیش بینی و برگزاری 10 دوره آموزشی با موضوع نماز ویژه عوامل اجرایی مدارس، خانواده‌ها و ائمه جماعت در طول سال تحصیلی در شهرستان‌ها و مناطق استان، گفت: ضرورت دارد اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی و مقدمات لازم را برای اجرای دوره‌ها فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر ویژه کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند با مطالعه کتاب «شیوه‌های دعوت به نماز» نوشته محسن قرائتی در این مسابقه شرکت کنند.

نریمانی توسعه و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن، نماز و عترت در بین دانش‌آموزان را از برکات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بی‌شک افرادی که بتوانند در قرآن تدبر کنند از برکات این کتاب الهی بهره‌مند خواهند شد.

وی از معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان خواست با حضور در مدارس و شرکت در نماز جماعت ضمن تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به ادای این فریضه الهی و تشریح اهمیت نماز برای آنان، از دانش‌آموزان فعال در عرصه قرآن و نماز در حضور همکلاسی‌های آنان تجلیل به عمل آورند.

گفتنی است در ادامه این نشست هریک از اعضای شورای قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کردستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای نهادینه شدن فرهنگ قرآن و نماز بین دانش‌آموزان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر