کد خبر: 989283
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است، گفت: روند تامین دارو‌های مورد نیاز ادامه خواهد داشت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت‌های سوئیسی توسط سفارت سوئیس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ ماههٔ امسال وارد کشور شده است بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است.

همتی اضافه کرد: ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یک سال و نیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می‌دهد که علیرغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملاً توسط آمریکا تحریم شده است وگرنه نیازی به مجوز نداشت.

همتی افزود: با این حال، با تلاش‌های انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها، با این تحریم‌ها مقابله شده است و دارو‌های مورد نیاز مردم تا کنون تأمین شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
همتی متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
خسته نشی با این همه تاسف
برات خوب نیست ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار