کد خبر: 989235
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
به‌دنبال ناکامی امریکایی‌ها در مذاکرات با طالبان، وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با همتای ازبکستانی خود در تاشکند از طالبان خواست تا مدرک قابل اثباتی درباره توانایی و اراده این گروه برای کاهش خشونت‌ها پیش از توافق صلح در افغانستان ارائه دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، مایک پمپئو در جریان نشستی خبری گفت که امریکا در گذشته به یک توافق صلح با طالبان نزدیک شده بود، اما در آن زمان طالبان اراده و توانایی برای کاهش خشونت در افغانستان نداشت. وی تأکید کرد: «ما از طالبان خواسته‌ایم تا مدارک قابل اثباتی درباره توانایی و اراده این گروه در کاهش خشونت، کاهش تهدیدات علیه مردم و همچنین تمایل به گفتگو‌های بین الافغانی را ارائه دهد و امیدواریم که در این مورد با طالبان به توافق برسیم، اما در حال حاضر این اقدامات صورت نگرفته و کار روی آن‌ها ادامه دارد.» این اظهارات در حالی صورت گرفت که دولت افغانستان هرگونه پیشنهاد طرح «کاهش خشونت‌ها» را رد و اعلام کرد که این طرح را قبول ندارد. به گفته سخنگوی دولت افغانستان، طرح کاهش خشونت به طالبان این اجازه را می‌دهد که به جنگ در افغانستان ادامه دهد.

مذاکرات امریکا و طالبان در حالی در دوحه صورت گرفت که دولت افغانستان نقشی در آن نداشته و مقامات افغانستان همواره از عملکرد زلمای خلیل‌زاد در روند صلح انتقاد کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که خلیل‌زاد نقش دولت افغانستان در روند صلح را کمرنگ کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار