کد خبر: 989209
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه بهترین مسیر برای شنیده شدن صدای مردم را صندوق رأی می‌دانیم، گفت: هر چقدر صدای مردم در داخل کشور بیشتر شنیده شود، صدای بیگانه و رسانه‌های وابسته به آن‌ها کمتر و یا اساساً شنیده نخواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، علی ربیعی در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال ما دو تبریک را همزمان با هم داریم؛ نخست تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوم چهلمین سالگرد تأسیس نهاد‌های مردم‌سالار جمهوری اسلامی که ۴۰ سال انقلاب را همین نهاد‌ها تضمین کردند.

سخنگوی دولت چهلمین سالگرد انتخابات‌ها را نیز تبریک گفت و افزود: ۴۰ سالی که پایان زمستان بود و آغاز بهار برای ملت ایران، بهار انتخاباتی و بهار نهادسازی برای ایرانی آزاد که همزمان با هم باید پیرامون آن با یکدیگر گفتگو کنیم و به جشن بنشینیم. ربیعی در ادامه یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشت و افزود: همراهی مردم و رهبری امام توانست به قرن‌ها نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری در ایران پایان دهد. سخنگوی دولت گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با حکم شخص یا گروهی خاص اتفاق نیفتاد، بلکه به خواست عمومی بود که به رهبری امام خمینی شکل گرفت و تبلور یافت و در این خواست عمومی استقلال آزادی و جمهوری متبلور شد و همه این‌ها را که همواره در روحیه اسلامیت که همواره در جامعه ایرانی وجود داشت در هم آمیخت و نظامی را که مبتنی بر اراده خارجی و عدم حضور مردم بود، نفی کرد.

در تبیین چرایی انقلاب کوتاهی کردیم
ربیعی افزود: ما در تبیین چرایی و علت وقوع انقلاب اسلامی کوتاهی کردیم و نتوانستیم برای نسل‌های جدید به درستی سخن بگوییم که به چه علت در این کشور انقلاب رخ داد و متأسفانه فرصتی برای سوءاستفاده کنندگان فراهم ساخت که حتی از انقلاب پروژه‌سازی کنند انقلاب یک قاعده عظیم اجتماعی و یک قانونمندی اجتماعی بود و رژیم سلطنت هیچ راهی به جز سقوط در آن ایام نداشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: تبلور خواسته ملت در سخنان امام خمینی (ره) ناشی از یک قاعده بزرگ علمی، قانونی و اجتماعی بود که نظام سلطنت دیگر نمی‌توانست تداوم پیدا کند ملت ما برای تعیین سرنوشت خود انقلاب کرد. دورانی ما سپری کردیم که آن نسل پدر با فرزند خود نمی‌توانست آزادانه صحبت کند یک کتاب را باید هزار گونه جلد مختلف می‌زدیم تا بتوانیم آن را حمل و یا مطالعه کنیم. ربیعی اظهار داشت: پیش از انقلاب دوران سیاهی بود که فکر می‌کردیم از هر جهت دیوار‌ها موش و موش‌ها گوش دارند که ضرب المثل‌های رایج نسل دهه چهل بود.

سخنگوی دولت گفت: آنچه انقلاب و خمینی کبیر به ما یاد این بود که مردم در رأس امور هستند و میزان رأی ملت است و آن‌ها هستند که باید مقدرات خود را تعیین کنند. انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و قطعاً با حضور همین مردم می‌تواند تداوم، ثبات و اقتدار داشته باشد.

تروریسم اقتصادی، ملت ایران را نشانه گرفته است
ربیعی عنوان کرد: دهه فجر امسال همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بدون تردید یکی از مهم‌ترین رویداد‌های کشور که در پیش روی ما است انتخابات مجلس شورای است. وی خاطرنشان کرد: یادمان باشد انقلاب ما هم یک انتخاب بود و هم یک انقلاب انتخاباتی. انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی بستری برای تصمیم‌گیری مردم در اداره کشور است. انتخابات در تمام دوره‌های خود از اهمیت ویژه برخوردار بوده است. اما تردید نکنیم که شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران حساسیت و ضرورت‌های خاص دارد. سخنگوی دولت تصریح کرد: شاید در هیچ دوره‌ای فشار‌های بین‌المللی برای در تنگنا گذاشتن مردم به اندازه این روز‌ها نبوده است. تحریم‌های امریکا و تروریسم اقتصادی امریکا علیه ملت ایران بی‌سابقه و مستقیم زندگی روزمره مردم را هدف قرار داده است.

ضرورت حضور معنادار مردم در انتخابات
ربیعی عنوان کرد: معتقدیم امروز نشان مقاومت در برابر اقدام برای فروپاشی ایران و نیز نشان تداوم صندوق، تعیین‌کننده همه امور در آینده ایران خواهد بود، حضور همه ما در پای صندوق‌های رأی است. وی اضافه کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات همه تلاش خود را برای فراهم آوردن چنین بستری به‌کار خواهد بست. بستری که انتخابات با سلامت و امنیت کامل صورت پذیرد.

ربیعی افزود: بنابراین بر این اعتقادیم که هر چه چقدر صدای مردم در داخل کشور بلندتر باشد و بیشتر شنیده شود صدای بیگانه و صدایی که خیر ملت ایران را هرگز نمی‌خواهد از بیرون و رسانه‌های وابسته به آن‌ها کمتر و یا اساساً شنیده نخواهد شد. وی یادآور شد: ما بهترین مسیر برای شنیده شدن صدای مردم را صندوق انتخابات می‌دانیم. دولت معتقد به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است.

معامله قرن تداوم حمایت از اشغالگری بود
سخنگوی دولت در ادامه به طرح ترامپ درباره مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: در روز‌های گذشته ایالات متحده طرحی موسوم به معامله قرن را به اسرائیل هدیه کرد تا به اعتقاد ما در نمایشی پوشالی با ادعای طرح صلح، کشور‌های منطقه را تحت نوعی فشار قرار بدهد و برای اسرائیل ایجاد ثبات کند. امریکایی‌ها با این طرح می‌خواهند دین دولتمردان خود را به لابی‌های صهیونیستی ادا کند.

ربیعی با تأکید بر اینکه دولت امریکا بار دیگر نشان داد که چگونه قدرت‌های بزرگ حق مردم و مظلومان را به رسمیت نمی‌شناسند و بر طبل حمایت از اشغالگری می‌کوبند، خاطرنشان کرد: طرحی که در آن فلسطینی‌ها حضور ندارند، بدون شک هیچ مشروعیتی نخواهد داشت. این طرح که در آن نه از کشور مستقل فلسطینی، بلکه از مجمع‌الجزایری تحت سلطه رژیم اشغالگر رونمایی شده است، با زیر پا گذاشتن همه تعهدات و قطعنامه‌های بین‌المللی علاوه بر تأیید اشغالگری‌های گذشته با گستاخی تمام اشغالگری‌های تازه را نیز در قالب طرحی نامشروع به رسمیت می‌شناسد. وی افزود: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و کسی جز مردم فلسطین حق ندارد در مورد سرنوشت آن و مرز‌های آن و دولت آن تصمیم بگیرد. هر مذاکره، طرح، جنگ و صلحی که این حق را از مردم فلسطین بگیرد، لکه ننگی بر دامن تاریخ و کشور‌های مدعی مردم‌سالاری و حقوق بشر خواهد بود از سوی هیچ ملت آزاده‌ای پذیرفته نخواهد شد. سخنگوی دولت همچنین درباره ویروس کرونا گفت: دکتر نمکی وزیر بهداشت سخنگویی را برای این مسئله تعیین کردند تا همه موارد را به صورت شفاف به مردم بگویند. مسئله ویروس کرونا به جان مردم مرتبط است و در این مورد کوتاهی نخواهیم کرد. ربیعی با تأکید بر اینکه «اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی ما است» گفت: اعتماد‌های آسیب خورده در جامعه را باید احیا کنیم، همه تلاش ما هم همین است زیرا بدون اتکا و اعتماد به یکدیگر نمی‌توانیم دوران سخت را با سختی و مشکلات بیشتری سپری خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار