کد خبر: 989187
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد
سرويس سیاسی جوان آنلاين: رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: این سازمان ۷۸درصد از سرزمین ایران را پوشش هوایی داده است تا همزمان با اکتشاف اورانیوم، معادن دیگر مانند آهن، مس و عناصر نادر خاکی را نیز کشف کند.
به گزارش مهر، علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه دانش و تجهیزات ایران در زمینه هسته‌ای در سال‌های نخست انقلاب بسیار اندک بود، گفت: ما شیوه غنی‌سازی اورانیوم را نمی‌دانستیم و اطلاعات و دانشی در خصوص آب سنگین نداشتیم. وی توسعه و موفقیت در حوزه دانش هسته‌ای را مدیون مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان امکانات خاصی را برای سازمان انرژی اتمی فراهم کردند، یعنی اجازه دادند سازمان بتواند با دریافت تسهیلات کار خود را پیش ببرد. در صورت نبود امکانات، پیشبرد اهداف با سرعت فعلی ممکن نبود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأکید کرد: در زمینه فناوری هسته‌ای بسیار جلو هستیم و به مرحله اکتشاف هوایی رسیده‌ایم. همچنین مرحله استخراج نیز توسط نیرو‌های داخلی انجام می‌شود و تمام بخش‌های کار، بومی شده است. صالحی با یادآوری این موضوع که در اکتشاف و استخراج هیچ گونه کمبودی در داخل وجود ندارد، اظهار داشت: به استثنای هلی‌کوپتری که برای اکتشاف باید از خارج کشور وارد شود، تمام امکانات، خلبان‌ها و تفسیرکننده نقشه‌های برداشت شده، ایرانی هستند. وی در خصوص اکتشافات از طریق بالگرد گفت: سازمان انرژی اتمی ۷۸درصد از سرزمین ایران را پوشش هوایی داده است، گرچه هدف سازمان یافتن اورانیوم است، اما معادن دیگر همزاد با اورانیوم مانند آهن، مس و عناصر نادر خاکی نیز مدنظر قرار دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی از اکتشاف ذخایر بسیار ارزشمند آهن در بخش‌هایی از کشور خبر داد و گفت: میزان ذخایر کشف شده از طریق هوایی بسیار چشمگیر و کاملاً یقینی است. این موضوع با شرکت ایمیدرو مطرح شده است که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار