کد خبر: 989132
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
بازتاب توان نظامی ایران در نشریه آمریکایی «هیل»
طی سال‌های اخیر ایران در زمینه تولید انواع پهپاد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران خارجی به این پیشرفت اذعان داشته اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظامی خارجی به قدرت ایران در زمینه تولید و توسعه انواع پهپاد‌ها اذعان کرده اند.

پایگاه نشریه آمریکایی هیل در گزارشی به این پیشرفت پرداخته و می‌نویسد: ایران در حال تبدیل شده به یک ابرقدرت پهپادی است.

این گزارش می‎گوید: ایران بدون هیاهو در حال توسعه پهپاد‌های تولید داخل است و آن را به متحدان خود در منطقه صادر می‌کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: تهدید پهپاد‌های ایران محدود به سواحل اطراف این کشور و یا کشور‌های همسایه اش نمی‌شود بلکه در حال تبدیل شدن به یک تهدید برای آمریکا و متحدانش در منطقه است.

هیل می‎نویسد: ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ مجموعه‌ای از پهپاد‌های جدید خود را به نمایش گذاشت که این پهپاد‌ها شامل «شاهد ۱۷۱» مجهز به موشک‌های هدایت شونده و «کمان ۱۲» است که قابلیت پرواز تا حدود ۲۰۰ کیلومتر و بیش از ۱۰ ساعت قدرت پرواز است.

این پایگاه در بخش دیگری نوشت: ایران نشان داده که نه تنها قدرت کارگیری پهپاد‌های خود را دارد بلکه می‌تواند پهپاد‌های آمریکایی را نیز سرنگون کند.

هیل در بخش دیگری به نفوذ ایران در منطقه پرداخته و می‌نویسد که این نفوذ از بیروت تا دمشق، بغداد و یمن و سراسر خلیج عمان گسترش یافته است.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار