کد خبر: 989103
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بهداشت ویژه اتباع خارجی در گمرک مرزی بیله‌سوار برای مقابله با ویروس کرونا کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بابک نخستین در جلسه بررسی فعالیت‌های کارشناسان بهداشت و درمان استان اردبیل اظهار داشت: پایگاه مراقبت سلامت دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بهداشت ویژه اتباع خارجی در گمرک مرزی بیله‌سوار برای مقابله با ویروس کرونا فعال شد و تاکنون هیچ مورد مشکوک ویروس کرونا دیده نشده است.

وی افزود: پرسنل این پایگاه در آماده باش کامل هستند و به صورت شبانه‌روزی این پایگاه برای کنترل بیماری‌های تنفسی حاد و ویروس کرونا اتباع خارجی در گمرک مرزی بیله‌سوار فعال است و تمامی معاینه‌های بالینی در این مکان انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت بهداشتی فردی می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با این بیماری باشد.

نخستین تصریح کرد: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست دادن و روبوسی و استفاده از ماسک در صورت بروز علائم بیماری، استراحت در منزل و عدم حضور در مکان‌های عمومی در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، عطسه و آبریزش بینی می‌تواند راهکارهای برای پیشگیری از گسترش بیماری در سطح جامعه باشد.

وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های کارشناسان بهداشت و درمان بازرسی و ارزیابی می‌شود، یادآور شد: اقدام‌های موثری برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر