کد خبر: 989068
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور:
در راستای مصوبه کارگروه اقدام استانداری مبنی بر وظیفه اتاق بازرگانی در خصوص پیگیری سیاستگذاریهای کشوری و استانی مرغ لاین آرین و مرغ بومی، جلسه ای در اتاق اصفهان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از تصمیم دولت برای حفظ لاین مرغ آرین و بهبود آن خبر داد و افزود: در حال حاضر معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان پژوهش های مجلس و معاونت امور دام در حال برنامه ریزی برای این لاین هستند.

سعید اسماعیل خانیان تصریح کرد: استان اصفهان با وجود ظرفیت های موجود، می تواند در این زمینه وارد عمل شود.

وی همچنین در خصوص مرغ بومی گفت: هر مخاطب نیازمند یک محصول بوده و لازم است اقدامات لازم برای بازار مرغ بومی و صنعتی انجام شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تنوع را موجب تکامل دانست و افزود: بی شک مرغ بومی توان جایگزینی مرغ صنعتی را نداشته ولی تولید این نوع مرغ می تواند طبق ضابطه افزایش یابد. اسماعیل خانیان حفظ ذخایر ژنتیکی و حفظ تنوع را از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی کشوردانست.

سپس محمدرضا عبادی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی نیزدر ابتدای این جلسه از اعلام آمادگی استان اصفهان برای در اختیار قرار دادن ظرفیت های موجود به لاین مرغ آرین خبر داد و افزود: دانش فنی استان در این زمینه بسیار پیشرفته بوده و تنها نیازمند اعتماد جامعه به متخصصان داخلی هستیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد سازمان ملی لاین برای تخصیص اعتبار ویژه تحقیقاتی و تشکیل سازمان ملی امنیت غذایی شد. عبادی همچنین در خصوص مرغ بومی گفت: رویکرد معاونت دام، توسعه مرغ بومی بوده است اما در برخی مکان ها این توسعه به صورت ناقص اجرایی شده و شناسایی، اصلاح نژاد و تکثیر مرغ بومی کشور نیازمند مدیریت علمی است.

عبادی تصریح کرد: این مدیریت باید علاوه بر فعالیت در حوزه تحقیق و مسایل صرفا علمی، توان حفظ و توسعه مبتنی بر دانش را داشته باشد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی راهکار مقابله با توسعه ناقص مرغ بومی را، سازماندهی مبتنی بر مدیریت واحد و یکپارچه و در عین حال علمی دانست.

وی همچنین گفت: از ظرفیت مرغ بومی می توان برای احیای مرغ لاین آرین و استخراج واکسن نیز استفاده کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر