کد خبر: 989044
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد:
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال ۷ هزار اثر به نهمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم طراحان حجاب و عفاف را به تولید متصل کنیم.
سیدمرتضی ذاکر
سیده‌مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با تشریح روند برگزاری این دوره از جشنواره و جزئیات آن گفت: ۷ هزار و ۷۳۴ اثر به نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ارسال شده است. این جشنواره با شعار «فرگلستان» از ۲۴ تا ۲۹بهمن ماه جاری در تهران و ۱۶استان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. وی از تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره مد و لباس در مورد افتتاحیه خبر داد و گفت: مقرر شده که این دوره افتتاحیه نداشته باشد و هزینه آن به مردم سیل‌زده استان گلستان اختصاص یابد. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین محوریت این دوره جشنواره را دو استان گلستان و خراسان‌شمالی عنوان کرد و گفت: این استان‌ها به دلیل قدمت ۷ هزار ساله خود که دارای تمدن و فرهنگ غنی هستند، انتخاب شدند.

شفاپور در ادامه سخنان خود به بخش بین‌المللی این دوره جشنواره هم اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰کشور برای حضور در این دوره جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که به دنبال ایجاد تعامل برای ایجاد بازار خود در این کشور‌ها هستیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از حضور بخش علمی و دانشگاهی و پایان‌نامه‌ها در این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با افزودن بخش‌های دانشگاهی و علمی به غنای این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری بیفزاییم. شفاپور از احیای صدور مجوز رویداد‌های حوزه مد و لباس در کشور خبر داد و افزود: مجوز‌ها برای مدتی قطع شده بود و تلاش‌هایی را انجام دادیم تا آن‌ها را احیا کنیم و حوزه‌های مد و مزون‌ها نیز به فعالیت خود ادامه دادند تا بتوانند در این حوزه آثار قابل قبولی تولید کنند. وی با بیان اینکه با کمک اتحادیه‌های پوشاک، تلاش می‌کنیم طراحان حجاب و عفاف را به تولید متصل کنیم، افزود: این موضوع در مدت زمان برگزاری جشنواره مدنظر خواهد بود. بخش صنعت و فناوری به همین منظور در جشنواره دایر می‌شود. بخش جنبی سردار دل‌ها از دیگر بخش‌های جدید این دوره جشنواره است که همزمان با جشنواره برنامه‌های متنوع و متعددی برای گرامیداشت یاد و خاطر شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای هواپیمای اوکراین برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار