کد خبر: 989024
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
سکان تیم ملی به گزینه سایه سپرده می‌شود؟!
بلاتکلیفی‌های تیم ملی فوتبال تمامی ندارد. با اینکه فدراسیون فوتبال برای معرفی سرمربی جدید امروز و فردا می‌کند، قرار است امروز جلسه مهم سرپرست فدراسیون با مدیرعامل باشگاه سپاهان برگزار شود تا تکلیف گزینه اول برای سکانداری تیم ملی مشخص شود. اگر مذاکرات طرفین برای نشستن امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی ثمربخش نباشد احتمال رونمایی از گزینه سایه فدراسیون وجود دارد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: به‌رغم اینکه امیر قلعه‌نویی مذاکره جدی با فدراسیون را تأیید کرده، اما در کورس بودن سپاهان راه را برای حضور او در تیم ملی بسته است. زردپوشان این فصل قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند تا نتایج فصل پیش را جبران کند. اصفهانی‌ها خاطرات خوبی با این مربی دارند و امیدوارند در این فصل نیز با حضور ژنرال هم در لیگ برتر و هم در آسیا بدرخشند. تا اینجای کار سپاهان با هدایت قلعه‌نویی یکی از مدعیان لیگ محسوب می‌شود و هواداران این تیم منتظرند تا در کورس قهرمانی طلایی‌پوشان، پرسپولیس را نیز کنار بزنند. جایگاه خوب سپاهان در جدول و انتظارات بالای هواداران از جمله دلایلی است که کار را برای قلعه‌نویی دشوار کرده است. او از یک‌سو باید رضایت باشگاه را جلب و از سوی دیگر اصلاً دلش نمی‌خواهد ذهنیت طرفداران سپاهان نسبت به او تغییر کند. قلعه‌نویی امیدوار است مذاکرات تابش و بهاروند امروز نتایج خوبی در پی داشته باشد تا مسئولیت جدایی‌اش از سپاهان را به گردن مدیرعامل و فدراسیون بیندازد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که گزینه اول تیم ملی در حال حاضر تنها بین هواداران سپاهان محبوبیت دارد و پیش از این هواداران برخی تیم‌ها در شعارهایشان او را مافیای فوتبال خوانده‌اند.

با این حال مدیرعامل سپاهان نیز گویا از رفتار فدراسیون و مذاکره با سرمربی این تیم دل خوشی ندارد. علاوه بر قرارداد گران‌قیمت امیر قلعه‌نویی، مسئولان تیم اول اصفهان برای موفقیت سپاهان امید زیادی به قلعه‌نویی بسته‌اند و حالا اگر او از دیار زاینده‌رود برود شرایط به سود این تیم نخواهد بود. تابش در مصاحبه‌ای صراحتاً مخالفتش را در این خصوص اعلام کرده است: «قلعه‌نویی با سپاهان قرارداد دارد. هم ما و هم قلعه‌نویی از همکاری با هم راضی هستیم. او نیز اعلام کرده اولویتش سپاهان است و می‌تواند «نه» ساده به فدراسیون فوتبال بگوید.» گفته می‌شود مدیران سپاهان با رفتن قلعه‌نویی مخالف هستند، اما باید منتظر ماند و دید این مخالفت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در اینکه منافع تیم ملی باید در اولویت باشد شکی نیست، ولی از یک تیم صنعتی که برای گرفتن یکی از گران‌ترین مربیان وطنی هزینه هنگفتی متحمل شده هم نمی‌توان انتظار داشت به‌راحتی راضی به جدایی سرمربی‌اش شود، به‌ویژه که این تیم در کورس قهرمانی هم حضور دارد و از هفته دیگر نیز باید به مصاف حریفان آسیایی برود. این در حالی است که علی دایی دیگر گزینه داخلی فدراسیون هم عملاً به خاطر برخی مخالفت‌های غیرفوتبالی شانسی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ندارد و با در نظر گرفتن این شرایط فکر کردن روی یک گزینه دیگر محتمل است.

اما در خصوص اینکه گزینه سوم یا همان گزینه سایه چه کسی است بحث‌هایی مطرح شده؛ یکی از احتمالات موجود حضور وحید هاشمیان، دستیار مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی است. با رفتن سرمربی بلژیکی بحث سپردن موقت تیم ملی به این چهره مقبول سر زبان‌ها افتاد، ولی اسامی گزینه‌های مختلف این موضوع را به حاشیه برد. ملی‌پوش اسبق سال‌ها در آلمان بازی کرده و با دوری از حاشیه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته است. هاشمیان در این سال‌ها تمام تلاشش را کرد تا در فوتبال آلمان اصول مربیگری را کاملاً حرفه‌ای بیاموزد. او گزینه مناسبی برای بودن روی نیمکت تیم ملی در دو بازی تیم در فروردین‌ماه از نظر فدراسیون است. ضمن اینکه همه منتظرند تا تکلیف رئیس جدید فدراسیون مشخص شود، در آن صورت رئیس جدید سرمربی جدید را هم انتخاب خواهد کرد. انتخاب سرمربی موقت در این برهه از زمان بهترین تصمیم خواهد بود. البته همانطور که اشاره شد نتیجه مذاکره با باشگاه سپاهان می‌تواند تعیین‌کننده باشد. در هر صورت تصمیم برای انتخاب جانشین ویلموتس تأثیر مستقیمی در آینده تیم ملی خواهد داشت. شرایط یوزپلنگ‌ها در انتخابی جام جهانی مطلوب نیست و باید هرچه سریع‌تر فکری به حال این تیم شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیرحسام
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
بهترین گزینه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار