کد خبر: 989005
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد
سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار سامانه اینترنتی این شورا با عنوان «مردم ناظر» برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی به نشانی mardomnazer. shora -gc. ir خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، تأکید کرد: ما باید در ارتباط بیشتری با مردم خوب‌مان باشیم و ملت به عنوان امنای همه، باید از جزئیات اقدامات شورای نگهبان مطلع شوند، زیرا نیروی عظیمی هستند که در هر عرصه‌ای می‌توانند اثرگذار باشند. وی گفت: برای دریافت گزارش‌های مختلف درباره تخلفات انتخاباتی تصمیم گرفتیم که ارتباطات مردمی را تسهیل کنیم و با ایجاد امکانات جدید ارتباطی در خدمت مردم باشیم.

کدخدایی افزود: بر این اساس، سامانه مردم ناظر را ایجاد کردیم تا مردم بتوانند مستقیم و بی واسطه گزارش‌های‌شان را از تخلفات انتخاباتی که مشاهده می‌کنند، از این طریق برای ما ارسال کنند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: هدف از ایجاد سامانه مردم ناظر، توسعه نظارت مردمی شورای نگهبان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌های مختلف تخلفات انتخاباتی است. وی محتوای گزارش مردم از متخلفان انتخاباتی را شامل تخلفات داوطلبان، عوامل اجرایی و نظارتی و همه افراد دارای نقش در حوزه انتخابات دانست. کدخدایی همچنین موضوع تخلفات را شامل اخلال در فرآیند رأی‌گیری، تبلیغات غیرمجاز، خرید و فروش آرا تهدید و تطمیع مردم در انتخابات، سوء‌استفاده از امکانات دولتی، جانبداری مجریان و ناظران از داوطلبان و کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات از وظایفشان برشمرد. وی در ادامه گفت: مردم می‌توانند در تماس با این سامانه الکترونیکی، گزارش تخلفات را مستقیم برای ما ارسال کنند و ما هم متعهد می‌شویم که در آینده، گزارش اقدامات‌مان را از بررسی گزارش‌های مردمی به اطلاع آنان برسانیم. سخنگوی شورای نگهبان افزود: مردم از طریق این سامانه می‌توانند عکس، فیلم یا هر فایل مرتبط با اسناد و تخلفات انتخاباتی را برای ما ارسال کنند. کدخدایی گفت: این سامانه در مرحله نخست صرفاً دریافت‌کننده گزارش‌های مردمی و تخلفات انتخابات است که در شورای نگهبان بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود و گزارش اقدامات ما نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار