کد خبر: 988998
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
در دومین روز از دهه مبارک فجر، رؤسای قوای مجریه و قضائیه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام، بر تداوم راه خمینی کبیر تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری تأکید کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دکتر روحانی روز گذشته طی سخنانی در حرم امام، از امام خمینی (ره) به عنوان پدر اسلام‌خواهی و جمهوری‌خواهی در تاریخ ایران یاد کرد و گفت: «امام نه تنها پدر اسلام‌خواهی در تاریخ سرزمین ما بود بلکه پدر جمهوری‌خواهی نیز در تاریخ ایران بود. جمهوریتی که با دیانت و با اسلامیت پیوند نخورد، آن جمهوری هم باقی نمی‌ماند و تبدیل به استبداد می‌شود. به همین دلیل بود که امام بر این نکته اصرار داشت که «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، آنچه هدف امام بود آنکه حکومت در چارچوب اسلام به دست مردم باشد و امام می‌دانست که عدالت و اصلاح در جامعه و رشد و توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست.»

رئیس جمهور به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: «تأکید امام بر این بود که در همه انتخابات‌ها مردم ما شرکت کنند. تأکید امام بر این بود که انتخاب کردن حق مردم است و هر آن‌کس که مردم را از انتخاب کردن بازدارد و نگذارد در میان سلایق مختلف آنکه می‌خواهند برگزینند و هرآن کسی که مردم را برای حضور پای صندوق آرا دلسرد کند، حتماً از مشی و راه امام فاصله دارد.»

مردم سیاست ذلت و تسلیم نمی‌خواهند
روحانی اضافه کرد: اگر راه امام را ادامه دهیم امروز هم که در سخت‌ترین شرایط تاریخ اقتصادی و سیاسی هستیم، از این مسیر به خوبی عبور خواهیم کرد. اگر امروز بعد از دو سال در برابر تحریم‌های بی‌سابقه، ملت ما به خوبی ایستادگی و مقاومت کرده به آن دلیل است که مردم‌باور کرده‌اند ظلم و تجاوز از ناحیه ستمگران است باور کرده‌اند که نظام اسلامی ما در مسیر صحیح و درست قرار دارد، باور کرده‌اند که سیاست ما نباید سیاست ذلت و تسلیم باشد گرچه ما سیاست تنش و تقابل را هم قبول نداریم مردم ما می‌دانند که امروز راهی جز استقامت و ایستادگی در برابر متجاوزین وجود ندارد. متجاوزانی که نه تنها بر ملت ما ظلم کردند و می‌کنند بلکه بر همه مسلمان‌های جهان و به ویژه بر ملت مظلوم فلسطین و در این روز‌ها می‌بینیم ننگ بزرگی را که در تاریخ به عنوان معامله قرن ثبت کرده‌اند تا چه حد ننگین و تنفرانگیز برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است. در برابر متجاوز راهی جز استقامت و ایستادگی و وحدت پیش روی ما نیست. امید و وحدت و نشاط را از مردم نگیریم. بی تردید پیروز نهایی در این صحنه خواهیم بود. امام هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی نسبت به آینده روشن انقلاب ناامید نشد.

مردم نشان دادند راه امام زنده است
روحانی تأکید کرد: «دولت جمهوری اسلامی ایران باز هم در کنار مرقد امام بزرگوار تعهد می‌کند که همه توان خود را برای اجرای فرامین و راه امام، با هدایت‌های مقام معظم رهبری ادامه دهد. مردم ما به خوبی در این روز‌ها نشان داده‌اند که انقلاب و امام زنده است. آن روزی که برای یک شاگرد مکتب امام یعنی شهید سردار سلیمانی همه به خیابان‌ها آمدند و به استقبال جنازه او آمدند و بدن او را بدرقه کردند، نشان دادند که راه امام زنده است، مسیر امام پررهرو است، آن اسلامیت در میان مردم حضور دارد و آن جمهوریت حضور دارد و وقتی مردم کسی را به عنوان نشانه امنیت و عزت کشور بدانند همه در کنار او هستند و او را به عنوان سمبل ملی می‌دانند، امام مکتبش و راهش امروز هم برای ما راهگشاست.

دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی آرمان امام بود
رئیس قوه قضائیه نیز روز گذشته در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام، اصلاح، قانونمداری و حق‌گرایی را در ذات انقلاب اسلامی دانست و به همه مردم اطمینان داد که اقدامات دستگاه قضایی در راستای منویات امام و مقام معظم رهبری در جهت اجرای عدالت، صیانت از حقوق عامه و مبارزه بی امان با فساد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: امیدوارم همگان در این بهار پیروزی و در گام دوم انقلاب، در جهت تحقق خط نورانی امام و تشکیل جامعه‌ای که مد نظر ایشان بود، تلاش کنند. وی ادامه داد: امام راحل به دنبال تشکیل آرمانشهری مبتنی بر عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بود و دشمنان تلاش کردند چنین جامعه‌ای شکل نگیرد و در این راستا فتنه‌های بسیاری بپا کردند، اما به فضل الهی و به برکت اخلاص امام، خون مطهر شهیدان، رهبری‌های هوشمندانه و داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشگی مردم در صحنه، دشمن شکست خورد و موفقیت‌های زیادی برای ملت بزرگ ایران به دست آمد. آیت‌الله رئیسی، یکی از آرمان‌های امام راحل را ایجاد یک دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی دانست و افزود: امروز پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بنا داریم بر اساس رهنمود‌های امام و مقام معظم رهبری، تحولی در دستگاه قضایی کشور متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد کنیم.

تشییع میلیونی سردار سلیمانی رأی به مقاومت بود
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، رأی مردم در رفراندوم میلیونی تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی را رأی به استقامت در برابر دشمن خواند و اظهار کرد: امروز پیام مردم، مسئولان و در رأس همه رهبر معظم انقلاب، پیام ایستادگی است و پیام ضعف متعلق به ملت ما نیست. امروز رهبر انقلاب خواست مردم را در سامان بخشی به معیشت مردم و دفاع از آزادی‌های مشروع می‌دانند.

آیت‌الله رئیسی، مردم‌باوری و توجه به رأی و خواست مردم را از شاخص‌ترین مؤلفه‌های سیره و سلوک امام و مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: این توجه به رأی مردم نزد امام، مانند آنچه سیاسیون دنیا مدعی آن هستند، صرفاً یک شعار نبود بلکه اگر می‌فرمود «میزان رأی ملت است»، با تمام وجود به آن اعتقاد داشت. امروز نیز این مردم‌باوری در سیره و سلوک مقام معظم رهبری به وضوح قابل مشاهده است؛ چنانکه همواره بر ضرورت توجه به خواست مردم، سامان بخشی به وضعیت معیشت مردم و همچنین حراست از آزادی‌های مشروع مردم تأکید کرده‌اند.

مبارزه با فساد در ذات انقلاب اسلامی است
رئیس قوه قضائیه، اقدامات دستگاه قضایی را در راستای منویات امام و مقام معظم رهبری در جهت اجرای عدالت، صیانت از حقوق عامه و مبارزه بی امان با فساد عنوان کرد و یادآور شد: معتقدیم مبارزه با فساد در ذات انقلاب امام (ره) وجود دارد و هیچ مدیر و دستگاهی در جمهوری اسلامی نمی‌تواند ضد فساد نباشد زیرا صلاح، قانونمداری و حق‌گرایی در ذات انقلاب اسلامی است. دستگاه قضایی نیز به عنوان پیشانی اجرای عدالت در کشور، در جهت تحقق این آرمان‌های بلند تلاش خواهد کرد و از روح مطهر امام راحل و شهدای انقلاب مدد می‌طلبیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که مردم با تمام وجود احساس عدالت کنند و اطمینان حاصل کنند که در قوه قضائیه به عنوان ملجأ مظلومان، براساس حق و عدل عمل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار