کد خبر: 988959
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
شهردار منطقه ۸ خبر داد:
شهردار منطقه هشت تبریز از تداوم عملیات کف‌سازی باشماقچی بازار (بازار کفاشان) به صورت شبانه روزی خبر داد.
دکتر علی مدبر شهردار منطقه هشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور تکمیل سنگفرش بازار تاریخی تبریز، تداوم عملیات سنگفرش باشماقچی بازار (بازار کفاشان) را بصورت شبانه روزی اجرایی نموده که سنگفرش باشماقچی بازار را طی روز‌های آتی به اتمام رسانده و در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهیم داد.
شهردار منطقه هشت در ادامه گفت:در راستای ساماندهی بازار کفاشان، پیش از این شهرداری منطقه هشت اقدام به جداره سازی این بازار تاریخی نموده بود که با سنگفرش نمودن باشماقچی بازار بر زیبایی‌های این بازار تاریخی افزوده خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه در گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستونها، طاق‌ها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.
مدبر در ادامه به جنس سنگ‌های مورد استفاده در کف سازی باشماقچی بازار اشاره نموده و اظهار کرد: در کف سازی این بازار از سنگ اسپراخون استفاده شده است که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر