کد خبر: 988953
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: همزمان با دهه مبارکه‌ فجرعملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل که یکی از دستاوردهای بزرگ برای استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اردبیل اظهار داشت: در ایام دهه مبارکه‌ فجر عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل که از پروژه‌های بسیار خوب در حال اجرا استان بحساب می‌آید و از مطالبات عمده مردم است که ایستگاه اول آن در شهرستان اردبیل احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه بسیار خوبی برای این پروژه در دولت تصویب شده و کارهای خوبی برای اجرای آن انجام شده است، بیان کرد: زیرسازی 80 کیلومتر از خط ریلی اردبیل به میانه و مناقصه برای مشخص شدن پیمانکار ریل‌گذاری انجام شده، ریل‌های لازم خریداری گردیده و بلافاصله عملیات ریل‌گذاری از طرف اردبیل آغاز خواهد شد که با احداث این شهرک و راه‌‌اندازی بارانداز و پایانه لجستیکی و ریلی در شهرستان پارس‌آباد مغان شاهد تحول اقتصاد منطقه خواهیم بود.

بهنام‌جو تصریح کرد: با احداث و توسعه شهرک صنعتی مشترک در شمال استان، مقدمات حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سطح استان فراهم شده و  فضای جدیدی در ارتباط میان دو طرف ایرانی و آذربایجانی ایجاد خواهد شد که نزدیکی به مرکز استان و قرارگیری در کنار فرودگاه اردبیل و محور ترانزیتی اردبیل- آستارا از مزایای شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل است و با استقبال سرمایه‌گذاران روبرو شده است.

وی افزود: مطالعه فاز 2 این پروژه در دهه فجر آغاز می‌شود که مسیر اردبیل به سمت کارخانه سیمان است و این فاز از اهمیت اجرایی برخوردار است و تلاش می‌شود این ناحیه صنعتی در مدت مشخص شده تکمیل شود.

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش صادرات  35 درصد نسبت به سال قبل، گفت: انقلاب اسلامی تنها یک وجه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای کشور نداشت بلکه مجموعه‌ای از انقلاب‌ها است که تحول اساسی در کشور و دنیا ایجاد کرد که بحث بیداری اسلامی نمونه‌ای تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان است و اکنون به برکت انقلاب اسلامی صادرات انجام می‌دهد و در سال 98 میزان این صادرات نسبت به سال‌های قبل تا 35 درصد افزایش یافته است که با روند فعلی در سال‌های آینده شاهد افزایش چند برابری میزان صادرات در استان اردبیل خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر