کد خبر: 988890
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
مسیر پرپیچ و خم ساماندهی دستفروشان در تبریز
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: برنامه هایی که برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته شده بود باید با جدیت پیگیری شده و مشکلات موجود در این زمینه هر چه سریع تر رفع گردد.

عبدالله تقی پور کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان در تبریز به نحو احسن‌ انجام نشده‌ است، اظهار داشت: از سال ۹۶ قرار شد بازارچه‌های محلی برای ساماندهی‌ مشاغل در مناطق شهرداری ایجاد شود اما هنوز اینکار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه امروز  نیاز مردم در انجام پروژه‌ها باید در اولویت  قرار گیرد گفت:ایجاد بازارچه‌های محلی از مطالبات عمده‌ مردم است.

تقی‌پور با اشاره به موضوع سگ‌های ولگرد در تبریز گفت: این موضوع باید به‌صورت جدی بررسی‌ شود چرا که افکار عمومی پیگیر‌ این موضوع است.

محرم محمد‌زاده نایب رییس کمیسیون‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه برخی کار‌ها در شهر به راحتی می‌تواند انجام شود که با عدم‌همکاری برخی این کار ها انجام نمی‌شود گفت: دستفروشان‌ در برف‌ و باران مجبور به کار‌کردن‌هستند که باید چاره‌ای برای آنها اندیشید.

وی ادامه داد: دستفروشی در سایر  نقاط کشور و دنیا وجود دارد اما سازمان  یافته‌تر و برنامه‌ ریزی‌ شده تر هستند که در تبریز نیز برای ساماندهی‌ دستفروشان‌ باید اقدام کرد.

کریم‌ صادق زاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌ها است در خصوص ساماندهی‌ دستفروشان‌ در تبریز هشدار‌ می‌دهیم اما توجهی‌ نمی‌شود گفت: برای ساماندهی‌ دستفروشان‌ و احداث  بازارچه‌های محلی‌ باید یک خواست جمعی داشته‌ باشیم و با همکاری یکدیگر این‌کار را انجام‌ دهیم.

وی ادامه داد: بازارچه‌های محلی‌ اگر احداث شود بسیار‌ی از مشکلات در زمینه دستفروشان‌ از بین خواهد رفت.

صادق‌زاده با بیان اینکه مدیران شهری سایر استان‌ها در ساماندهی‌ دستفروشان‌  بسیار موفق‌ عمل‌کرده‌اند‌ گفت: در تبریز با وجود پتانسیل‌های موجود نتوانسته‌ایم این کار را به نحو احسن انجام دهیم

سعید‌ نیکو خصلت عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تبریز نیز گفت: فرآیندی‌ تعریف شود تا به قول خود به مردم در زمینه احداث بازارچه‌های‌ محلی عمل کنیم.

وی پیشنهاد داد نقشه‌راهی‌ برای احداث بازارچه‌های محلی در کمترین‌ زمان تهیه‌ شود چرا که با وجود پتانسیل‌های موجود در شهرداری کار بسیار سختی نیست.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران عامل سازمان میادین و ساماندهی‌ مشاغل شهری و سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گزارش‌عملکرد‌ خودرا‌ ارائه کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر