کد خبر: 988880
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان :
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: طلاب زبان دان حوزه ظرفیت هایی هستند که باید از آن ها برای کشورهای منطقه استفاده کنیم، کار فرهنگی در اروپا و انگلیس در اولویت های بعدی است، در وهله نخست باید فکری به حال مردم منطقه شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، در نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، عنوان کرد: از نظر امام خمینی(ره) اگر بازار بغداد خمس خود را پرداخت کند، برای سهم سادات کافی است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: این نظر امام خمینی(ره) نشان دهنده این است که وجود یک حکومت اسلامی الزامی است، چرا که این مباحث مالی که ایشان مطرح کرده اند، نیازمند برقراری حکومت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: دیواره های منزل مسکونی امام خمینی(ره) در نجف در معرض ریزش قرار داشت، برخی از طلاب مدام بیان می کردند که اجازه دهید ما این منزل را درست کنیم، اما ایشان حاضر نبودند وضع خانه شان از وضعیت خانه طلاب معمولی بهتر باشد.

وی مطرح کرد: امام خمینی(ره) همواره می فرمودند که طلبه بدون ساعت به جایی نمی رسد، این اهمیت نظم در زمانبندی کارها از نظر ایشان را می رساند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: برخی از غربی ها اعتقاد دارند که در تاریخ موجود است که در حکومت های اسلامی ظلم های متعدد انجام شده است، ما اینگونه به این ادعا پاسخ می دهیم که ایراد به حاکم وارد است نه حکومت اسلامی.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: طبق روایات سلطان ظالم بدتر از شیر درنده است، اما در عین حال سلطان ظالم بهتر از فتنه های دائم در جامعه است.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: امام خمینی(ره) اصل حکومت را ضروری می دانستند، همچنین ایشان روی اسلامی بودن این حکومت بسیار پافشاری می کردند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر امام پیاده کردن احکام اسلامی بدون حکومت اسلامی ممکن نیست، بیان کرد: عمده احکام اسلام اجتماعی است، احکام فردی و عبادی بسیار کمتر از احکام اجتماعی است و بسیاری از احکام فردی نیز بدون وجود حکومت امکان اجرایی شدن ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) درباره مسائل مالی و خمس و زکات صحبت می کنند، منظور در قالب حکومت اسلامی است.

آیت الله طباطبایی اظهار داشت: از نظر امام راحل ولایت فقیه عین ولایت رسول الله است و این یک سخن کاملا عاقلانه است؛ در اوائل حکومت پیامبر(ص) نمی شد بسیاری از مسائل را بیان کرد، چون جامعه آمادگی پذیرش آن را نداشت.

وی افزود: پیامبر(صلی الله علیه و آله) خطاب به امام علی(علیه السلام) می فرمایند اگر نبود حرف هایی که مردم درباره مسیح گفتند، درباره فضائل تو می گفتم، این نشان دهنده عدم آمادگی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مفهوم امامت که ما درباره آن صحبت می کنیم، مربوط به اهلبیت(علیهم السلام) است، این لفظ امام نباید با هر امامی اشتباه گرفته شود، حتی ما ائمه کفر نیز داریم، بنابراین نباید این لفظ را جعل کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد مطرح کرد: ولایت فقیه همان ولایت خلیفه ای بر مردم است که پیامبر گرامی اسلام داشتند.

وی ادامه داد: روحانیون عراق و سوریه درک درستی از ولایت فقیه و عمق آن ندارند، متاسفانه حوزه علمیه قم که چشم امید همه به آن است در این زمینه کوتاهی کرده؛ حوزه می تواند از بین روحانیون عرب زبان عده ای را به عنوان مبلغ تربیت کند تا برای مردم و روحانیون کشورهای عربی منطقه ولایت فقیه را تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: ما باید از طلاب زبان دان استفاده کنیم، دولت سفیر ترک را به کشورهای عربی می فرستد و سفیر عرب را می فرستند به هند، ما نباید مانند دولت این بدیهیات را نادیده بگیریم.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: این طلاب زبان دان حوزه ظرفیت هایی هستند که باید از آن ها برای کشورهای منطقه استفاده کنیم، کار فرهنگی در اروپا و انگلیس در اولویت های بعدی است، در وهله نخست باید فکری به حال مردم منطقه شود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار