کد خبر: 988868
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
استاندار خراسان رضوی خبر داد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۴۹۱ پروژه در دهه مبارک فجر توسط دستگاه‌های اجرایی استان با اعتبار ۷۵۲۷۹ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به جزئیات پروژه‌های افتتاحی دستگاه‌های اجرایی استان در طی دهه مبارک فجر، اظهار کرد: تعداد یک هزار 491 پروژه با اعتبار کل هزینه شده 75279 میلیارد ریال توسط 86 دستگاه اجرایی در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به میزان هزینه کرد پروژه‌های دهه فجر سال جاری، افزود: 193 پروژه از محل اعتبارات ملی با اعتبار هزینه شده 1558 میلیارد ریال، 51 پروژه از محل اعتبارات ملی استانی شده با 374 میلیارد ریال اعتبار، 458 پروژه از محل اعتبارات استانی با 2256 میلیارد ریال اعتبار و مابقی به تعداد 789 پروژه با 71091 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سایر منابع «داخلی، تسهیلات و مشارکتی» آماده افتتاح شده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری مشهد و شرگت گاز به ترتیب با 55110، 5085 و 2540 میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به جهاد کشاورزی استان به تعداد 252 پروژه با اعتبار 1812 میلیارد ریال، توزیع نیروی برق استان به تعداد 112 پروژه با اعتبار 558 میلیارد ریال و شرکت مخابرات استان به تعداد 55 پروژه با اعتبار 177 میلیارد ریال است.
رزم‌حسینی با بیان اینکه شهرستان‌های خواف با 30668 میلیارد ریال، تربت‌جام با 11456 میلیارد ریال و مشهد با اعتبار 8835 میلیارد ریال در رتبه اول تا سوم بیشترین اعتبارهزینه شده قرار دارند، تصریح کرد: مشهد با 263 پروژه و شهرستان‌های نیشابور و فریمان به ترتیب با 96 و 84 پروژه دارای بیشترین پروژه قابل بهره برداری در بین شهرستان‌های استان به شمار می روند.
وی به عناوین پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و معدن 35 پروژه با اعتبار 55110 میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود که در مقایسه با دهه فجر سال گذشته بیش از 6 برابر افزایش داشته است؛ همچنین در حوزه ارتباطات و مخابرات تعداد 56 طرح با اعتبار 361 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
رزم‌حسینی با اشاره به اعداد و ارقام پروژه‌های بخش محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: تعداد 80 پروژه در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی نظیر احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های اشتغالزایی و غیره توسط دستگاه‌های اجرایی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با اعتباری بالغ بر 668 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی در خصوص پروژه‌های حوزه توسعه شهری هم گفت: پروژه‌های توسعه شهری که توسط شهرداری‌های استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران شهرهای جدید گلبهار به بهره‌برداری می‌رسند، 303 پروژه بوده که برای اجرای آن‌ها 6219 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که رشدی حدود 3 برابری نسبت به دهه فجر سال گذشته داشته است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم 268 پروژه با اعتبار هزینه شده 1863 میلیارد ریال مشتمل بر پروژه‌های آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره و لوله‌گذاری، مرغداری، گاوداری شیری و گلخانه، بیان‌زدایی و کشتارگاه به بهره برداری می رسد.
رزم‌حسینی عنوان کرد: 1570 واحد مسکن مهر با اعتبار هزینه شده 1111 میلیارد ریال تکمیل شده است که از این تعداد 1000 واحد در شهر جدید گلبهار و 570 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر افتتاح و تحویل متقاضیان می شود.
وی در ادامه به ارقام پروژه‌های آماده افتتاح حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: 118 پروژه با اعتبار 1866 میلیارد ریال شامل احداث و اصلاح شبکه توزیع برق و احداث پست به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به دهه فجر سال گذشته شاهد رشد 70 درصدی در اعتبار هزینه‌ای پروژه‌ها هستیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه گازرسانی 22 پروژه با اعتبار 2540 میلیارد ریال برای احداث خط انتقال، گازرسانی به شهر بار نیشابور و 243 روستای استان در قالب 29798 خانوار شهری و روستایی افتتاح می شود که بیش از 17 درصد در اعتبار هزینه شده نسبت به دهه فجر سال گذشته رشد داشته است.
رزم حسینی اشاره کرد: در بخش بهداشت و درمان، 52 پروژه بهداشتی و درمانی شامل احداث اورژانس، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت، مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، گناباد، تربت جام، و تربت حیدریه  با اعتبار 480 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی از افتتاح 23 پروژه با اعتبار 170 میلیارد ریال در بخش حمل و نقل جاده ای همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: 65 پروژه آموزشی نیز با اعتبار 488 میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری می رسد.
علیرضا رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه و عمران روستایی مرتبط با دهیاری‌های سطح استان، بنیاد مسکن اسلامی و تعاون روستایی هم 276 پروژه با اعتبار 722 میلیارد ریال بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در بخش تامین آب و اجرای شبکه های فاضلاب، اجرای 27 طرح آبرسانی روستایی با اعتبار هزینه شده 228 میلیارد ریال، اجرای 10 پروژه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب با اعتبار هزینه شده 257 میلیارد ریال و اجرای 25 پروژه آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب شهری با اعتبار هزینه شده 752 میلیارد ریال افتتاح می شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین از آغاز بهره برداری 3 پروژه در زمینه حفر و تجهیز چاه، استخر ذخیره آب و تکمیل منابع ذخیره آب با اعتبار 5.6 میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و افزود: در بخش توسعه و اجرای زیرساخت‌های شهرک های صنعتی، اجرای 14 پروژه عملیات آسفالت و جدول‌گذاری معابر و شبکه‌های انتقال آب و روشنایی شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار 152 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص میزان کل پروژه‌های افتتاح شده طی سال 98 افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص حجم اعتبار پروژه های افتتاحی در سال 98 اعم از پروژه های افتتاحی سفر معاون اول رئیس جمهور، هفته دولت، سفر وزیر نیرو و دهه فجر، در مجموع 3124 پروژه با اعتبار هزینه شده بالغ بر 129473 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی استان در سال جاری به بهره برداری رسیده و یا خواهد رسید که اعتبار هزینه شده نسبت به سال گذشته بیش از 58 درصد افزایش داشته است.
استاندار خراسان رضوی در ارتباط با میزان  پروژه هایی که قرار است در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود، تصریح کرد: در این ایام تعداد 138 پروژه توسط دستگاه های اجرایی استان کلنگ زنی می شود که در این راستا، سازمان دهیاری ها و شهرداری های استان با 80 پروژه بیشترین تعداد را در اختیار دارد.
رزم حسینی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه های فروسیلیسم سنگان خواف، احداث کارخانه تولید انواع داروی بومی در شهرستان فریمان خبر داد و از پروژه تولید بریکت آهن در شهرستان فیروزه توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان شاخص ترین پروژه دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در دهه فجر 98 نام برد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار