کد خبر: 988863
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
پیش‌بینی حوادث آینده در فیلم‌های هالیوودی موضوع تازه‌ای نیست و این بار موضوع و حوادث فیلمی به نام «شیوع» که تقریباً ۹ سال پیش و در سال ۲۰۱۱ ساخته شده با اتفاقات ویروس کرونا در چین تشابهات زیادی دارد.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به طور قطع یکی از دلایلی که سبب می‌شود از هالیوود به عنوان سینمایی یاد شود که برای دنیا نسخه‌های راهبردی می‌پیچد و نگاه به آینده دارد، همین فیلم‌هایی است که در آن اتفاقات آینده پیش از وقوع به تصویر کشیده می‌شود. تخریب برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر، به روی کار آمدن دونالد ترامپ و حالا شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین حوادثی است که در برخی فیلم‌های هالیوودی پیش از وقوع ترسیم شده‌اند. اما این بار در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به مقایسه این ویروس با ویروس فیلم Contagion (شیوع) پرداخته‌اند.

در سینمای هالیوود به ویژه آن بخش از این سینما که موسوم به سینمای آخرالزمانی است به طور ویژه به مضامین و موضوعاتی پرداخته شده است که در آن یک ویروس خطرناک یا یک موجود خطرناک به دلیل خطای انسانی یا به واسطه اقدامی عامدانه در سطح جامعه شیوع پیدا می‌کند. اساساً نگاه هالیوود به مسئله آخرالزمان نگاهی خوفناک است و هیچ گاه در هیچ کدام از آثاری از این دست عاقبت دنیا با حضور یک منجی ختم به خیر نمی‌شود یا دست کم می‌توان گفت در اغلب آثار هالیوود عاقبت خوشی برای دنیا ترسیم نشده است. در اغلب آثار آخرالزمانی هالیوود جامعه در حال مبارزه با موجود یا موجودات بیگانه‌ای است که به بشریت حمله کرده‌اند؛ موجوداتی که یا از کرات دیگر به زمین آمده‌اند یا به واسطه ویروسی کشنده به جان بشر انداخته شده‌اند.

شباهت‌هایی که جلب توجه می‌کند
اما نوعی دیگر از فیلم‌ها با مضامین آخرالزمانی نیز هستند که در آن‌ها به شکلی از رویداد‌های آینده پرده‌برداری شده است، البته این شباهت‌ها را می‌توان در آثار هالیوودی تصادفی قلمداد کرد، اما برخی مواقع شباهت‌ها به قدری زیاد می‌شود که برای هر تماشاگری قابل تأمل می‌شود، برای مثال به فاصله چند روز پس از انتشار بیانیه لوزان، بخشی از سریال بسیار پرطرفدار ۲۴، به ناگاه چنان در سایت‌های مختلف اینترنتی و وایبر انتشار پیدا کرد که در برخی از سایت‌ها، رکورد پربازدیدترین کلیپ را به خود اختصاص داد! در این کلیپ، از توافق هسته‌ای میان دو رئیس‌جمهور به نام‌های حسن و تیلور (Tailor) صحبت می‌شود و رئیس‌جمهور حسن توافق می‌کند تا برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل به حالت تعلیق درآورد و تعداد سانتریفیوژ‌های در حال گردش خود را به ۶ هزار دستگاه کاهش دهد. شباهت نام رئیس‌جمهور حسن، به نام رئیس‌جمهور فعلی ایران، موضوع توافق هسته‌ای با امریکا و قبول کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها به ۶ هزار دستگاه، باعث شده تا بازار شایعه‌ای که امریکا در سال ۲۰۱۰ از طریق این سریال آینده مذاکرات هسته‌ای با ایران را پیش‌بینی کرده بود، داغ شود! حتی برخی از سایت‌ها پا را فراتر از این گذاشته و تیتر زدند که امریکا در تعیین رئیس‌جمهوری ایران دست داشته و از سال ۲۰۰۱ (زمان آغاز سریال!) موضوع ریاست جمهوری حسن روحانی و توافق هسته‌ای را پیش‌بینی کرده بوده و برای آن برنامه داشته است! در این سریال، کامیستان کشوری مسلمان معرفی می‌شود که سردمداران آن به دنبال ساخت بمب هسته‌ای بوده‌اند (ادعای پوچی که امریکا همواره از آن برای متهم کردن مسلمانان به خشونت استفاده می‌کنند) و به همین دلیل از طرف امریکا با تحریم‌های سنگینی مواجه می‌شوند. سرانجام فشار تحریم‌ها و بروز مشکلات داخلی، کامیستان را به زانو درآورده و زمینه را برای مذاکره با امریکا فراهم می‌آورد.

ترامپ در کارتون سیمپسون‌ها
مورد دیگر به کارتون معروف سیمپسون‌ها و آنچه از آن به عنوان پیش‌بینی ریاست جمهوری دونالد ترامپ یاد می‌شود برمی‌گردد. باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان در این باره می‌نویسد: کارتون «سیمپسون‌ها» که مدت‌هاست از شبکه فاکس پخش می‌شود تاکنون بسیاری از وقایع جهان را پیشگویی کرده است. از جمله جدیدترین آنها، خریداری شرکت فیلمسازی «قرن بیست و یکم فاکس» از سوی شرکت دیزنی است که کارتون سیمپسون‌ها حدود ۲۰ سال پیش در یکی از قسمت‌هایش، آن را پیش‌بینی کرده بود! در سال ۲۰۰۰، در یک قسمت از کارتون سیمپسون‌ها به نام «بارت به آینده می‌رود» به این موضوع اشاره شده است که «لیزا»، خواهر بارت، یک شخصیت کارتونی سیمپسون‌ها، پس از «پرزیدنت ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا خواهد شد. جالب است که در این قسمت از کارتون سیمپسون‌ها، شخصی به نام ترامپ که شباهت زیادی هم به دونالد ترامپ دارد، رئیس‌جمهور امریکا بوده است.

«کرونا» در فیلم «شیوع»
اما این روز‌ها موضوع ویروس کرونا خبر اول دنیاست و شباهت عجیب آن با برخی فیلم‌های هالیوودی خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است. در صنعت سینما ساخت فیلم بر اساس یک ویروس مرگبار همواره مورد توجه بوده است که این فیلم‌ها به بخش‌هایی مثل یک فیلم فاجعه‌ای که مشابه ویروس کرونا باعث قرنطینه یک شهر می‌شود، بوده یا حتی این ویروس‌ها ممکن است باعث شروع و خلق یک دنیای آخرالزمانی شود. در هر حال، وجود فیلمی با اتفاقات مشابه ویروس کرونا شاید بیش از هر نوع فیلمی مورد توجه علاقه‌مندان به سینما باشد و فیلم Contagion (شیوع) یکی از همین فیلم‌هاست که به‌تازگی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. استیون سودربرگ این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از اسکات زد برنس کارگردانی کرده است.

در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی، چون مت دیمون، لارنس فیشبرن، ماریون کوتیار، جود لاو، گوئینت پالترو، کیت وینسلت، جنیفر ایلی و برایان کرانستون هستیم. فیلم Contagion در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌های سینما رفت و در این فیلم شاهد شباهت شیوع ویروس با ویروس کرونا بودیم که همین موضوع باعث شد تا بسیاری شروع به مقایسه اتفاقات فیلم با شیوع این بیماری کنند و حتی شاهد ارائه تصاویر مشابه نیز بودیم. حال سؤال اصلی این است که تا چه اندازه اتفاقات فیلم «شیوع» به ویروس کرونا نزدیک است؟ آیا ویروس در فیلم شیوع به ویروس کرونا شباهت دارد؟ چه تفاوت‌هایی بین ویروس MEV- ۱ با کرونا وجود دارد؟ البته به طور قطع نمی‌توان شباهت‌های مو به مو با واقعیت در این فیلم‌ها پیدا کرد، اما اگر نخواسته باشیم نگاهی غیرعادی و خرافاتی به مسائلی از این دست داشته باشیم دست‌کم می‌توان روی این مسئله توافق کرد که هالیوود سعی می‌کند برای آینده جهان برنامه‌هایی را که در برخی مراکز راهبردی برای اجرا طراحی می‌شود در فیلم‌هایش ترسیم کند. وقتی رئیس خزانه‌داری ایالات متحده از این سخن می‌گوید که کرونا می‌تواند برای آینده اقتصادی امریکا یک فرصت باشد، می‌توان اینطور گمانه‌زنی کرد که هالیوود که رابطه تنگاتنگ آن با پنتاگون موضوعی پنهانی نیست، حادثه‌ای که طراحی شده را سال‌ها پیش به تصویر کشیده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
9
34
شاید کرونا ساخته لابراتوآرهای آمریکائیست وهدف اصلی آن از پا درآوردن اقتصاد کشور چین است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
7
21
بنظر من این وقایع اتفاقی نیست و سیستم سینمایی هالیوود فراماسونیس و نقشه هایی دقیق برای آینده میکشند
نيو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
26
22
اما هیچگاه انقلاب اسلامی ایران رو نمی‌توانستند پیش بینی کنند ، در واقع شوکه شدند ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
9
16
به نظر من هالیودتنها نمایشکده اتاق فکرآمریکاست که به آن چشم جهان می گویند کهحدود20نفراز سیاستمداران درنقش دارندکه به گفته آن ها نقشه های شیطان که با آن در ارتباط هستندپیاده میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
زارررررررت
محمدرضا شفيعى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
6
18
خیلی این کارها عجیب است.
اما در هر حال نباید از خدا غافل شد.
زیرا افسار این عالم با اوست.
هرچه را بخواهد محو ، و هرچه را بخواهد ثابت میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
27
11
باز این ملت احمق و تفکرات دایی جلن ناپلئونی. توهم توطئه و دژمن سازی...
پاسخ ها
هيوا
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
احمق تويي بيچاره فيلمايي كه در مورده اينده و پايان جهان ساخته شده رو بشين ببين تا بفهمي احمق تويي و هدفشون كشتن احمق هايي مثل توئه چون اعتقادشون اينه تو جاشونو تنگ كردي تو اين دنيا و لياقتت مردنه ،Sorry
Kasko
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
8
2
در هر شرایط هم نمیتوانند به کشور ما حجمه وارد کنند و پیش بینی کنند!
فرزین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
1
4
به نظر اینجانب حقیر، همه مردم جهان سر کار هستند و این جهان روی انگشت تعدادی سیاستمدار کثیف و کافر و شیطان صفت می چرخد و همه این بلاها و مشکلات ساخته دست بشر است نه طبیعت آنهم دلیلش واضح و مبرهن است جاه طلبی و دنیادوستی و اصغر قاتل صفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
2
2
قدرت سینما همینه
قبل از هر اتفاقی ابتدا ذهن ها آماده میشن و حتی محکومین هم مشخص میشن
با این روند هم نتایج رو از قبل به نفع خودشون مصادره میکنن
و هم با القای قدرت پیشگویی در سینما
آخر الزمان رو هم در فیلم هاشون اونطور که میخوان در ذهن ها ثبت میکنن
اما
"و مکروا مکر الله و الله خیر الماکرین"
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
3
به نظر من این فیلم ها نشان دهنده نقشه های یهودیت برای جهان و مسلمانان است و آمریکا هم عروسک خیمه شب بازی آنها بوده و حالا دیگر کارآرایی سابق را ندارد و باید از عرصه قدرت کنار برود همان چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم و ویروس کرونا هم برای کنترل جمعیت و افول و سقوط کشور های اروپایی و آمریکا و انتخاب چین به عنوان قدرت بعدی و جایگزین آمریکا و اروپا است تا عروسک جدید یهودیت به دنیا معرفی شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
3
شاید این صهیونیستهاوفراماسونهایه وقت هایی یه اتفاقایی روپیش گویی میکنن امانمیشه به این راحتی گفت که دنیارواونهادارن کنترل می‌کنن بلکه دنیاروفقط خداکنترل می‌کنه.ماهم نباید اینقدرازاونهابترسیم چون این کار به نفع اونهاهستش.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار