کد خبر: 988853
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
مردی که با همدستی یک زن و دو نوجوان اجاره‌ای موفق شده‌بود از زن طلافروش کلاهبرداری کند، آدرس واقعی همدستش را به فروشنده داد که مأموران پلیس با بررسی آن موفق شدند متهم را بازداشت کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۷ دی‌ماه زنی وارد کلانتری‌۱۲۳ نیاوران شد و ماجرای یک کلاهبرداری را مطرح کرد. او گفت: طلافروش است و زن و مردی همراه دو کودک وارد مغازه‌اش شده و از او کلاهبرداری کرده‌اند. وقتی پرونده به پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده‌شد، شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را برای مأموران پلیس شرح داد. او گفت: روز حادثه در محل کارم که یک طلافروشی است مشغول کار بودم که مرد و زنی همراه دو دختر و پسر نوجوان که به نظر می‌رسید، فرزندانشان باشند وارد شدند. آن مرد، زنی که همراهش بود را به عنوان همسرش معرفی کرد و گفت که می‌خواهد برایش یک زنجیر طلا بخرد. بعد از بررسی نمونه‌هایی که در مغازه داشتم زنجیر طلایی به مبلغ ۸ و نیم میلیون تومان را انتخاب کردند. مرد جوان خواست که زنجیر را به نام همسرش فاکتور کنم که من هم این کار را کردم و آدرس و شماره تماس را هم در فاکتور ثبت کردم. مرد جوان هنگام تسویه حساب چند بار کارت کشید، اما هر بار تراکنش ناموفق بود برای همین به درخواست آن مرد، من شماره کارتم را به او دادم و آن مرد، به صورت اینترنتی پول را به حسابم واریز کرد. بعد هم تصویر تراکنش موفق را روی گوشی‌اش به من نشان داد. وقتی پیامک‌هایم را بررسی کردم، دیدم که پیامک واریز پول به حسابم نیامده است. مرد خریدار گفت که به علت شلوغی خط‌ها، تأیید واریز شدن پول با تأخیر به حسابم واریز می‌شود. آن مرد دو شماره تماس به من داد و گفت در صورتی که پول به حسابش واریز نشد با آن شماره‌ها تماس بگیرم تا موضوع را بررسی کند. من هم به حرف او اعتماد کردم و زنجیر طلا را به آن‌ها دادم. بعد از آن موجودی حسابم را در بانک پیگیری کردم، اما متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و آن‌ها کلاهبردار بوده‌اند که شکایت دارم.

بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان پلیس با حضور در محل و بررسی دوربین مداربسته طلافروشی تصویر متهمان را به دست آوردند. خیلی زود مشخص شد که مرد جوان از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً ۱۱‌بار به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مشخص شد متهم ۳۹‌ساله در یک باربری مشغول کار است که مأموران پلیس دوم بهمن ماه او را بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت زنی که همراهش بود و دختر و پسر نوجوان هیچ نسبتی با او ندارند. متهم ادامه داد: بعد از طراحی نقشه سرقت از طلافروشی با همدستی زنی که همراهم بود، دختر و پسر نوجوان را برای اجرای نقشه‌مان اجاره کردیم و موفق شدیم از طلافروشی سرقت کنیم. در حالی که متهم از دادن نشانی‌های زن جوان امتناع می‌کرد کارآگاهان پلیس با بررسی کپی فاکتور فروش زنجیر طلا راهی آدرس مورد نظر حوالی نیاوران شده و متوجه شدند که آدرس ثبت شده درست است، بنابراین زن جوان را هم بازداشت و زنجیر طلا را هم از مخفیگاهش کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: دو متهم بعد از اعتراف به جرمشان به دستور بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار