کد خبر: 988852
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، تحرکات مختلفی چه از سوی بازمانده‌های سیستم مدیریتی تاج، چه از سوی وزارت ورزشی‌ها و چه افراد دیگری که چشم به صندلی ریاست دارند، آغاز شده و هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر شویم، لابی نامزد‌هایی که کت و شلوار ریاست را به تن‌شان دوخته‌اند برای اینکه رأی هیئت‌ها را به سبد آرای‌شان اضافه کنند، سنگین‌تر خواهد شد.

اهمیت و جایگاهی که رئیس فدراسیون فوتبال در ورزش کشور با توجه به گستردگی این رشته ورزشی دارد، خیلی‌ها را نگران سوءاستفاده‌های احتمالی برای مهیا کردن شرایط ویژه جهت برخی کاندیدا‌های خاص کرده است. تحرکاتی که آغاز شده و به شائبه مهندسی انتخابات فوتبال و روی کار آمدن مدیرانی کرده که مسیر قهقرایی که فوتبال در یک دهه اخیر آغاز کرده است را دامن زده است. در این بین بیشتر نگرانی‌ها از ناحیه مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال به وجود آمده است. مدیرانی که گویا قصد دل کندن از مجموعه فوتبال را ندارند و با وجود حاشیه‌های فراوانی که در دوران حضورشان در زمان علی کفاشیان و مهدی تاج داشته‌اند، رایزنی‌های زیادی را برای ماندن در پست‌هایی را که باید در سال‌های اخیر ترک می‌کردند شروع کرده‌اند.

این در حالی است که اکثر مدیرانی که امروز به عنوان سرپرست فدراسیون یا عضو هیئت رئیسه مشغول به کار هستند با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید سال گذشته با صندلی‌هایشان در فدراسیون فوتبال خداحافظی می‌کردند، اما بازنشسته‌های فوتبال که در رأس آن مهدی تاج حضور داشت با برجسته کردن موضوع غیرواقعی دخالت دولت در فوتبال و با استفاده از حربه فیفاهراسی، تعلیق خیالی فوتبال در صورت برکناری‌شان را در بوق و کرنا کردند و با این ترفند سبب شدند مجلس و وزارت عقب‌نشینی کنند و این مدیران به حضور غیرقانونی‌شان در مجموعه مدیریتی فوتبال کشور ادامه دهند.

حال پس از کنار رفتن مهدی تاج به دلیل بیماری قلبی، گویا سایر مدیران بازنشسته فوتبال که در رأس آن حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال حضور دارد برای ماندن نقشه‌های زیادی در سر دارند و اقداماتی را برای مهندسی انتخابات آغاز کرده‌اند. تطمیع رؤسای هیئت‌های فوتبال در کنار فراهم کردن شرایط برای انتخاب مدیران نزدیک به خودشان در هیئت‌های استانی با حذف غیرقانونی رقبا از جمله اقداماتی است که به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر از سوی بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال برای ماندن شدت گرفته است.

بدون شک فوتبال به‌خصوص در زمان حضور علی کفاشیان و مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون کم از شکل گرفتن چنین ارتباطات و لابی‌های ناسالمی ضربه نخورده است. لابی‌هایی که علاوه بر محکم کردن جای پای مدیران کارنابلد و اشتباهی سبب شده فوتبال ایران از نظر مدیریتی در یک دهه گذشته ضعیف‌ترین دوره‌هایش را ثبت کند، به‌خصوص که یکی از بخش‌های مهم پرونده فساد در فوتبال که توسط مجلس تهیه شده است، به فساد گسترده در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. پرونده‌ای که بخش زیادی از مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال در آن درگیر هستند و باید با حضور در دادگاه نسبت به اتهاماتی که متوجه‌شان است، محاکمه شوند.

در چنین شرایطی علاوه بر وزارت ورزش، نهاد‌های بازرسی و نظارتی نیز باید نسبت به تحرکاتی که این روز‌ها توسط مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال در جهت مهندسی انتخابات صورت می‌گیرد، حساسیت‌های لازم را داشته باشند. به‌طور قطع نهاد‌های ذی‌ربط باید با ورود به ارتباطات هدفمندی که این هفته‌ها برای جمع‌آوری رأی از سوی مدیران بازنشسته فوتبال به سود نامزد‌های خاص این جریان شکل گرفته است، ورود کنند و اجازه ندهند مدیرانی که امروز هم حضورشان با توجه به بازنشسته بودن غیرقانونی است با برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌اند، رأی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را در انتخابات ۲۵ اسفند به خودشان اختصاص دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار