کد خبر: 988843
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
وعده وزارت صنعت عملی نشد
در حالی که وزیر صنعت و خودروسازان از افزایش تولید در سال جاری خبر می‌دهند و به صفر رساندن خودرو‌های کف کارخانجات را از افتخارات امسالشان می‌دانند، اما براساس آمار و ارقام رسمی، تولید انواع خودرو طی ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷/ ۱۷ درصد کاهش یافته‌است و به عبارت دیگر وعده وزارت صنعت همچنان عملی نشده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۱۷ درصد کاهش داشته‌است. در این مدت ۶۱۳ هزار و ۵۰۸ دستگاه سواری توسط شرکت‌های خودروساز تولید شد که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲/ ۱۹ درصد کاهش داشته‌است.

طی ۱۰ ماهه امسال تولید ون ۵ /۸۵ درصد، مینی‌بوس و میدل با ۲/ ۵۷ درصد، اتوبوس ۶/ ۱۴ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۷۲ درصد افت داشته‌است. در عین حال، تولید وانت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱ /۲۵ درصد افزایش داشته‌است.

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در دی ماه امسال نیز نشان می‌دهد در این ماه ۹۶ هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دی ۹۷ افزایش ۹/ ۸۴ درصدی را تجربه کرده‌است. در این ماه، تولید سواری به ۸۸ هزار و ۶۵۷ دستگاه رسیده که در مقایسه با دی سال گذشته ۶/ ۸۵ درصد افزایش داشته‌است.

افت ۱۸ درصدی تولید ایران خودرو
در بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو طی ۱۰ ماهه امسال نیز باید به افت ۲/ ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی اشاره کنیم.

در بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا طی ۱۰ ماهه امسال نیز باید به افت ۳ درصدی تولید انواع خودرو در این گروه خودروسازی اشاره کنیم، به طوری که در این مدت ۳۴۲ هزار و ۳۸۳ دستگاه انواع خودرو توسط سایپا به تولید رسیده‌است. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز طی ۱۰ ماهه امسال ۳۰۰ هزار و ۲۲۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/ ۶ درصد افت داشته‌است. رضا رحمانی که همچنان از این صنعت دفاع می‌کند، با تأکید براینکه ما در صنعت خودرو از برنامه داخلی‌سازی جلوتر هستیم، افزود: بیش از ۹۰ درصد قطعات محصولات آینده سایپا نیز در داخل تولید شده که نشان می‌دهد این خودروساز در طرح ملی بومی‌سازی، مشارکتی فعال و قابل تقدیر داشته‌است. وزیر صنعت با این تصور که با تعریف و تمجید از دو خودروساز بزرگ و حمایت‌های مالی از آن‌ها موجب جلب رضایت مشتری و دارندگان خودرو می‌شود، بار دیگر در این بازدید از تولیدات سایپا دفاع کرد و افزود: ظرف سه سال آینده هشت خودروی جدید عرضه می‌شود و عرضه محصولات جدید سایپا در آینده، بخشی از کاستی‌های بر جای مانده از گذشته را جبران کرده و افزایش سطح رضایت مردمی از این خودروساز را به‌همراه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار