کد خبر: 988754
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
بنیاد شهید به مصاحبه «جوان» پاسخ داد
سرويس ايثار و مقاومت جوان آنلاين: در پی انتشار گفت‌وگوی سرویس ایثار و مقاومت روزنامه «جوان» با پدر شهید علیرضا افشار در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۸ و طرح گلایه‌های ایشان از اشتباهات موجود در کتاب «فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ جوابیه‌ای به دفتر روزنامه جوان ارسال کرده است. جوابیه بنیاد شهید به شرح زیر است:
مرکز مطالعات و پژوهش‌ها با توجه به جامعه آماری گسترده مداخل آن، به هیچ رو مدعی نیست که اثری بی‌نقص در این زمینه ارائه کرده است.

در قسمت دیگری نیز آمده است: این مرکز از تمامی افرادی که در خصوص مداخل مجموعه کتب منتشر شده در چاپ اول این طرح اطلاعات کامل‌تری دارند دعوت می‌کند تا همراه مستندات و نحوه آشنایی و نسبت خود با شهدای مورد نظر برای غنی‌سازی و تکمیل مجلدات در ویراست‌های بعدی به یاری ما بشتابند. همان گونه که ذکر شده این مجلدات به صورت اولیه و تیراژ محدود (۲۰۰ نسخه) با هدف اخذ، ثبت و ویرایش اطلاعات دقیق شهدای معظم به صورت مرجع چاپ و صرفاً در اختیار رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق و مراجع لازمه قرار گرفته است. علی‌ایحال درخواست می‌نماید در صورت بررسی و برخورد با هرگونه اطلاعات اشتباه مراتب را به این اداره کل و مناطق تابعه اعلام کنند و این اداره کل نیز تمامی ساز و کار‌های لازم را در جهت تصحیح اطلاعات به کار خواهد گرفت.

جوان: ذکر این نکته ضروری است که برخی اشتباهات مندرج در کتاب، آن‌قدر فاحش است که ما را برآن داشت مسئولان امر را دعوت به تجدیدنظر اساسی در خصوص تهیه و چاپ چنین آثاری بکنیم. به عنوان نمونه در بخشی از گلایه‌های پدر شهید افشار آمده بود: «در جلوی اسم علیرضا نوشته که خواندن و نوشتن نمی‌دانست. علیرضا در شبکه خبر، خبرنگار بود و گزارش‌هایش را تمام مردم می‌دیدند، چطور سواد خواندن و نوشتن نداشت...»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار