کد خبر: 988739
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
در آذربایجان‌شرقی و با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در دهه فجر
استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح یک‌هزار و ۳۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در سطح استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۶۲ پروژه نیز با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۴۴۵ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

محمدرضا پورمحمدی در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر، اظهار داشت: از مجموع این پروژه‌ها، 788 پروژه در مناطق شهری و 577 پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است و 115 پروژه نیز جزو پروژه‌های ملی به شمار می‌آیند.

وی افزود: 112 پروژه از پروژه‌های دهه فجر با اعتبار 3 هزار و 800 میلیارد تومان توسط شهرداری‌ها و 377 پروژه با اعتبار 70 میلیارد تومان توسط دهیاری‌های استان اجرا شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از مجموع این پروژه‌ها، 228 پروژه، اقتصادی و یک‌هزار و 137 پروژه عمرانی است، افزود: ارزش پروژه‌های اقتصادی 500 میلیارد تومان و ارزش پروژه‌های عمرانی بیش از پنج هزار و 500 میلیارد تومان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی به مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر نیز اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی 45 سایت مخابراتی، آبرسانی به 17 روستا و گازرسانی به 95 روستا، نوسازی هشت هزار و 400 واحد مسکن روستایی، خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز، 40 مدرسه و 22 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، آبیاری نوین در 6 هزار و 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، بهسازی راه دسترسی 20 روستا، سه قطعه از بزرگراه خواجه- ورزقان، یک قطعه از بزرگراه صوفیان- شبستر و تعدادی از ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک متروی تبریز از جمله پروژه‌های مهمی هستند که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر