کد خبر: 988728
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
اجرای ۳ هزار برنامه دهه فجر در آذربایجان‌شرقی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای ۳ هزار برنامه دهه فجر در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی، رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال دهه فجر اهمیت زیادی دارد زیرا علاوه بر تهدیداتی که دشمنان همه ساله بر کشور می‌کنند، امسال شهادت سردار سلیمانی را نیز داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار برنامه در سطح استان به صورت عملی اجرا خواهد شد، گفت: ۴۱ برنامه شاخص در دهه فجر به مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد که اولین برنامه، برگزاری همایش در مصلای اعظم امام خمینی(ره) است.

برنامه‌های دهه‌فجر در آذربایجان‌شرقی

رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های دهه فجر گفت: دیدار و تجدید بیعت با ولایت، زنگ ولایت و انقلاب در ساعت ۹.۳۳ در تمام مدارس به مناسبت ورود حضرت امام، رژه موتورسواری از فرودگاه تا گلزار وادی رحمت از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ایام است.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد برای رد شبهات، تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت دهه فجر، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در ۱۷ بهمن را نیز خواهیم داشت.

برگی ادامه داد: با توجه به قدم نیکوی هموطنان ارامنه در توقف جشن‌های سال نو خود به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، ما نیز ابتدا مزار مطهر شهدای ارامنه را غبارروبی و عطرافشانی خواهیم کرد.

وی به برپایی یادواره‌های شهدا در سطح شهر اشاره کرد و گفت: همایش‌های قرآنی اعم از مسابقات، محفل، شبی با قرآن نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراسم‌های دهه فجر به ۱۰ روز اکتفا نشده است بلکه تا قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، برگزاری مسابقات علمی، هنری، فرهنگی، برگزاری مراسمات دهه فجر در تمامی مساجد، بانگ الله اکبر، برگزاری جشنواره سرود در بین دانش‌آموزان، برگزاری نشست تبیین گام دوم انقلاب در مدارس، ارائه دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب از طریق رسانه‌ها، همایش زنان انقلاب، برگزاری میزگرد، پخش مستند، سرود، افتتاح پروژه‌های عمرانی توسط نهادها و غیره را نیز در این ایام خواهیم داشت.

وی برپایی اقدامات خدماتی اعم از میزهای خدماتی در مصلای اعظم امام خمینی، ویزیت رایگان پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مراسم ختم قرآن برای یادبود سردار سلیمانی نیز در ایام دهه فجر اجرا خواهد شد.

برگی خاطرنشان کرد: تخفیف ۵۰ درصدی برای افرادی که مجوز پروانه کسب و کار در نظر گرفته شده است.

وی با استناد به تاکیدات رهبری در رابطه با مطالبه مردم، توضیح داد: باید مردم مطالبات خود را بیان کنند و البته در کنار آن به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح شود.

رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر، یک مسابقه راوی انقلاب گذاشته‌ایم به طوریکه هر فرد می‌تواند با گوشی تلفن خود از خود یا هر فردی که انقلاب را دیده و خاطره‌ای از آن دارد، به ما تعریف کند و ما به سه نفر جایزه تقدیم خواهیم کرد.

موکب‌داران اربعین، موکب‌های خود را در مسیر راهپیمایی برپا کنند

وی با تاکید بر اینکه از موکب‌های اربعین استان درخواست داریم تا در سطح شهر و مسیر راهپیمایی، موکب‌ها را به یاد سردار سلیمانی را راه‌اندازی کنند، گفت: تمام دنیا دید در تشییع پیکر سردار چه رستاخیزی شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم عاشق نظام هستند، گفت: آیا مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی را دیدید که چه میزان در خیابان‌ها برای سردار اشک ریختند.

برگی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه چه میزان از برنامه‌های دهه فجر نوآوری شده است، تصریح کرد: هیات‌های اندیشه‌ورزی راه اندازی کرده و بالای ۱۵ هیات اندیشه‌ورزی داریم بعد از دهه فجر هیات اندیشه ورزی مردمی راه اندازی خواهیم کرد زیرا  بالای ۹۰ درصد برنامه‌های فعلی برگرفته از نظرات این هیات‌ها است.

وی متذکر شد: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا انگ جناحی بودن را از شورا بردارم به طوریکه هر کسی عاشق و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و زیر چتر نظام قرار گیرد، برای ما در ارجحیت است.

برگی یادآور شد: سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز، سردار محسن رضایی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر