کد خبر: 988726
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آزمایشات ابتلای دو فرد گردشگر چینی تحت مراقبت بهداشت خاص در تبریز به ویروس کرونا منفتی بوده و بیماری آنان با تشخیص آنفلوآنزای تیپ B است.

سیدجمال حسینی‌اقدم  اظهار داشت:  دو زن چینی ۳۶ و۳۷ ساله پنج روز قبل از چین وارد جمهوری آذربایجان شده و دیروز از مرز آستارا وارد کشورمان شده‌اند.

وی افزود: این تبعه چینی که در یکی از هتل‌های تبریز اقامت داشتند با علائم آنفلوآنزا مشکوک به کرونا به یکى از بیمارستان هاى تبریز منتقل و قرنطینه شدند.

حسنی‌اقدم گفت: تیم های درمانی بلافاصله پس از منتقل شدن این دو توریست به بیمارستان، آنها را در واحد ایزوله بستری کرده و تمام آزمایشات مربوطه جهت بررسی گرفته شده است. 

وی افزود: این دو تبعه کشور چین که چند روز قبل از کشور چین به کشور آذربایجان سفر کرده و دیروز وارد کشور ما شده بودند؛ با علایم تب و شبه انفلوانزایی به یکی از بیمارستانهای تبریز مراجعه وپس از معاینه ونمونه برداری، طبق پروتکل کشوری در مکانی که برای ارایه خدمت به بیماران مشکوک به بیماریهای حاد ویروسی در نظر گرفته شده بود، منتقل و بستری شدند و الان با وضع پایدار تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هموطنان  عزیز بدون نگرانی صرفاً به توصیه های عمومى جلوگیری از انتشار عفونت ویروسی عمل کنند.

حسینی با اشاره به اینکه احتمال ابتلای این دو فرد پایین است اضافه کرد: ابتلاى این دو  گردشگر چینی به آنفلوآنزای نوع B قطعى شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر