کد خبر: 988674
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
پرونده هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری سه بازی بسته می‌شود.
شميم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس، صدرنشین لیگ به مصاف نفتی‌های آبادان می‌رود، شهرخودرو و استقلال هم بعد از موفقیت در بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان به ترتیب با ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجدسیلمان دیدار می‌کنند.

روز سخت یحیی در آبادان و چالش نفتی‌ها با نیمکت بلاتکلیف
پرسپولیس با یحیی گام نخست را محکم برداشت و با ادامه راهی که کالدرون در پیش گرفته بود توانست جایگاه سرخپوشان را در صدر جدول مستحکم‌تر کند، خصوصاً که ششمین برد سرخپوشان با تساوی سپاهان برابر ماشین‌سازی به معنای حاشیه امنی برای گل‌محمدی تازه‌وارد بود تا فرصت مناسبی برای سامان دادن تیمش و شناخت کافی از نفراتی داشته باشد که باید نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم را با آن‌ها پشت سر بگذارد. برد تراکتور، اما با تمام شیرینی‌ها و به‌موقع بودن آن برای ایجاد آرامش در پرسپولیس به پایان رسید و یحیی عصر امروز (ساعت ۱۵) در دیداری که سختی‌ها و دشواری‌های آن کمتر از بازی قبلی نیست به مصاف نفتی‌های آبادانی خواهد رفت، آن‌هم در خانه حریف، نه در آزادی و این سختی‌های بازی با حریف هفته هجدهم را به مراتب بیشتر خواهد کرد. با وجود این تساوی نفتی‌های آبادان در دربی خوزستان و برابر همنام مسجدسلیمانی خود در هفته گذشته و مهم‌تر از آن درخواست اسکوچیچ برای جدایی از جمع زردپوشان آبادانی، این تیم را در آستانه بازی با سرخپوشان پایتخت با حاشیه‌ای جدی مواجه کرده است. اگرچه درخواست مرد کروات نیمکت نفت برای جدایی به دلایل شخصی با مخالفت هیئت‌مدیره باشگاه روبه‌رو شد و اسکوچیچ را ناچار به حضور مجدد در تمرینات نفت کرد، اما چهره درهم این مربی که خواهان جدایی از جمع آبادانی‌هاست می‌تواند کفه ترازو را در این بازی به سود یحیی و شاگردانش سنگین کند. اسکوچیچ که نتایج قابل قبولی با نفتی‌های آبادانی کسب کرده و در صورت پیروزی در دربی خوزستان می‌توانست تیمش را به رده دوم جدول برساند، حالا به چالشی جدی برای نفتی‌هایی تبدیل شده که اکنون با حضور در رده چهارم جدول چهره یک تیم مدعی را از خود به تصویر کشیده‌اند. چالشی که شاید پرسپولیس را در کسب هفتمین برد متوالی خود در لیگ برتر و مستحکم‌تر کردن جایگاهش در صدر جدول یاری کند. هرچند که یحیی باید علاوه بر سه امتیاز این بازی، نیم‌نگاهی هم به بازی بعدی (دربی) داشته باشد، چراکه مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده و علیرضا بیرانوند در صورت گرفتن یک کارت زرد از دیدار دربی محروم می‌شوند و شاید همین مسئله باعث شود پرسپولیس محتاط‌تر از بازی قبل به مصاف نفت آبادان برود.

چالش حاشیه‌ها و میزبانی از نفتی‌های مسجدسلیمان
پرونده بازی‌های این هفته با مصاف استقلال – نفت مسجدسلیمان بسته می‌شود. آبی‌پوشان تهرانی بعد از کسب دو پیروزی دلچسب برابر نمایندگان کویت و قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان بار دیگر به رقابت‌های لیگ برتر بازگشته‌اند و در نخستین گام ساعت ۱۷ امروز به مصاف شاگردان تارتار می‌روند. تیمی که با سه امتیاز کمتر از میزبان امروز خود در رده هفتم جدول ایستاده و حریف سرسختی برای تیم‌های این فصل لیگ بوده، به طوری که تنها یک باخت در کارنامه خود دارد و ترمز بسیاری از مدعیان را تا به امروز کشیده و حالا بعد از پیروزی در دربی خوزستان باید با شاگردان فرهاد مجیدی سرشاخ شود. تیمی که سرخوش از موفقیت‌هایش در پلی‌آف لیگ قهرمانان در پی ادامه مسیر موفقیت در لیگ است. البته به شرط آنکه انگیزه‌ها و روحیه این تیم در پی موفقیت‌های اخیر با حرف‌های جنجالی مجیدی جوان به حاشیه کشیده نشود و کار استقلال را در آزادی به چالش نکشاند. استقلال که با یک بازی کمتر و فاصله‌ای هشت امتیازی از صدر جدول در رده پنجم جا خوش کرده، نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارد اگر می‌خواهد فاصله خود را با تیم‌های مدعی بالای جدولی کم کند. البته کم کردن این فاصله نیازمند درجا زدن حریفانی، چون نفت آبادان، تراکتور و سپاهان است. هرچند که طی کردن این مسیر آسان‌تر می‌شد اگر مجیدی قبل از بازی با تیم تارتار به مسائل فنی و روحی و روانی تیمش توجه می‌کرد تا مسائل حاشیه‌ای. سرمربی جوان استقلال، اما همچنان به دنبال تسویه‌حساب‌های شخصی است: «مدیران ما کمتر از یک سال است که آمده‌اند و بدون اینکه باغچه‌ای درست کنند ۱۰ میلیارد تومان پول از استقلال برده‌اند، اما تا زمانی که در استقلال هستم اجازه نمی‌دهم این افراد از پنج کیلومتری باشگاه استقلال هم رد شوند. تلفنی به وزیر گفتم که برای پرسپولیس و استقلال با ۳۰ میلیون هوادار هر مدیری را نگذارید و سلیقه‌ای عمل نکنید.» البته حرف‌های مجیدی پربیراه نیست، اما باید دید صحبت‌های حاشیه‌ای او قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان، استقلال را دچار چالش می‌کند یا نه!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار