کد خبر: 988625
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
در حالی که کاهش سرمایه‌گذاری‌های تجاری و تنش‌های تجاری بر اقتصاد امریکا سایه افکنده است، این کشور برای دومین سال متوالی از دستیابی به رشد هدفگذاری شده ۳ درصدی دولت ترامپ باز ماند و کندترین رشد اقتصادی سه سال گذشته را در سال ۲۰۱۹ به ثبت رساند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رشد اقتصادی ۳/۲ درصدی اعلام شده از سوی وزارت بازرگانی امریکا برای سال گذشته میلادی نشان می‌دهد بسته کاهش مالیاتی ۵/۱ تریلیون دلاری کاخ سفید و جمهوریخواهان که ترامپ پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصاد امریکا را به بالای ۳ درصد برساند، تنها به صورت موقتی موجب رشد اقتصاد این کشور شده است.
این رشد ضعیف اقتصادی نشان دهنده نادرست بودن استدلال ترامپ و هم حزبی‌های جمهور خواه وی است که مدعی بودند رشد قوی اقتصادی کاهش مالیات‌ها را که انتظار می‌رود امسال کسری بودجه ۰۲/۲ تریلیون دلاری بر دولت فدرال تحمیل کند، جبران خواهد کرد. رشد اقتصادی سال گذشته ضعیف‌ترین نرخ رشد اقتصاد امریکا از سال ۲۰۱۶ تاکنون به شمار می‌رود.
لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید بدون اشاره به رشد ضعیف اقتصادی امریکا گفت: اقتصاد امریکا «اقتصادی با ساختار سالم است.» وی ابراز اطمینان کرد فعالیت اقتصادی در امریکا امسال شتاب بیشتری بگیرد، در حالی که ناظران مستقل چنین پیش‌بینی‌ای را تأیید نمی‌کنند. جنگ تجاری ۱۸ ماهه دولت ترامپ با چین در سال گذشته نگرانی‌ها از بروز رکود را افزایش داده بود. هرچند با امضای فاز نخست توافق تجاری، چشم انداز اقتصادی امریکا اندکی بهبود یافته است، اما اقتصاددانان انتظار رشد اقتصاد امریکا را ندارند، زیرا دوسوم تعرفه‌های دولت ترامپ بر کالا‌های چینی همچنان پابرجا باقی مانده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار