کد خبر: 988419
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
درگذشت یکی از اسطوره‌های بسکتبال دنیا ورزش جهان را تحت تأثیر قرار داد. کوبی برایانت، بسکتبالیست سیه‌چرده امریکایی در حادثه سقوط هلی‌کوپتر شخصی‌اش در حوالی کالاباساس جان خود را از دست داد. مرگ برایانت به همراه دختر ۱۳ ساله و پنج سرنشین دیگر در این سانحه علاوه بر NBA سایر رشته‌های ورزشی امریکا و حتی دنیا را نیز در شوک فرو برد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کوبی همان کسی بود که با درخشش در دنیای بسکتبال لقب اسطوره را به خود اختصاص داد. ستاره پیشین لس‌آنجلس لیکرز پنج قهرمانی در NBA را در کارنامه داشت و اولین گارد این رقابت‌ها بود که ۲۰ فصل متوالی به میدان رفته بود. قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن از دیگر افتخارات برایانت محسوب می‌شود. از این ستاره فقید به عنوان چهارمین بازیکن امتیازآور NBA یاد می‌شود. اسطوره بسکتبال NBA علاوه بر بسکتبال، برنده اسکار نیز شده بود. برایانت در سال ۲۰۱۸ برای انیمیشن بسکتبال عزیز برنده جایزه اسکار شد. کوبی برایانت در سال ۲۰۱۶ از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او که به سفر‌های هوایی علاقه زیادی داشت معمولاً با هلیکوپتر شخصی‌اش سفر‌های درون‌شهری و برون‌شهری‌اش را انجام می‌داد. سانحه هوایی صبح یک‌شنبه به وقت محلی در ایالت کالیفرنیا رخ داد و علت آن نیز هنوز از سوی پلیس اعلام نشده است.

واکنش‌ها به مرگ کوبی برایانت همچنان ادامه دارد؛ از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای که هنوز مرگ او را باور نکرده لبرون جیمز است. جیمز دیگر ستاره بسکتبال NBA به تازگی رکورد برایانت را شکسته و کوبی نیز در توئیتی از موفقیت او ابراز خوشحالی کرده بود. رابطه صمیمی این دو بازیکن باعث شد که قبول این واقعیت برای لبرون بسیار سخت باشد. علاوه بر این بازی‌های لیگ بسکتبال امریکا هم به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است. این خبر پیش از شروع بازی دو تیم سن آنتونیو اسپرز و تورنتو رپترز به بازیکنان رسید و سکوت رختکن هر دو تیم را فراگرفت. سکوت قبل از شروع مسابقه و قیافه‌های غمگین بازیکنان جریان بازی را نیز تحت تأثیر قرار داد.

فوتبالی‌ها نیز روز گذشته تأسف خود را از مرگ دلخراش کوبی برایانت اعلام کردند. ستاره لس‌آنجلس لیکرز شهرتی جهانی داشت و بازی‌های چشم‌نواز او توجه هرکسی را جلب می‌کرد تا جایی که برایانت هواداران زیادی در رشته‌های مختلف داشت. نیمار اولین فوتبالیستی بود که در زمین مسابقه به بازیکن محبوبش ادای احترام کرد. در دیدار پاری‌سن‌ژرمن و لیل، ستاره برزیلی دو بار پایش به گلزنی باز شد و این مهاجم با نشان دادن عدد ۲۴ (شماره پیراهن برایانت) شادی گلش را به کوبی تقدیم کرد: «در بین دو نیمه به پیام‌ها نگاه کردم. لحظه‌ای بسیار ناراحت‌کننده نه فقط برای دوستداران ورزش بسکتبال، بلکه برای جهان ورزش و ما بود. او را می‌شناختم و گل دوم را به او تقدیم کردم. امیدوارم در آرامش بخوابد.» کریس رونالدو و لیونل مسی نیز شرایطی مشابه نیمار داشتند. ستاره پرتغالی یوونتوس در صفحه شخصی‌اش نوشت: «بسیار ناراحتم که خبر تأسف‌بار مرگ کوبی و دخترش را می‌شنوم. کوبی یک اسطوره واقعی برای خیلی‌ها بود. به خانواده و دوستان او و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌گویم.» مهاجم آرژانتینی نیز اینگونه همدردی‌اش را با خانواده کوبی برایانت نشان داد: «هیچ حرفی ندارم... به خانواده کوبی و دوستانش تسلیت می‌گویم. دیدار با تو و گذراندن اوقاتی خوب باعث افتخار من بود. مانند برخی ورزشکاران دیگر، یک نابغه بودی.» زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال پس از پیروزی تیمش مقابل وایادولید درگذشت ستاره بسکتبال را تسلیت گفت: «این یک اتفاق تلخ و ناراحت‌کننده در جهان ورزش تلقی می‌شود. حالا تمام ذهن و قلب ما در کنار خانواده او است. از این حادثه بسیار غمگین هستم.»

ستاره‌های بسکتبال کشورمان نیز به کشته شدن برایانت واکنش نشان دادند. حامد حدادی، ملی‌پوش ایرانی که سال‌ها قبل به عنوان لژیونر عضو تیم ممفیس بوده عکسی از بازی با تیم لیکرز و تقابلش با کوبی برایانت را منتشر کرد تا از این طریق یاد این بسکتبالیست را گرامی بدارد. در این عکس حدادی تلاش می‌کند تا توپ برایانت را روی سبد مهار کند. کاپیتان صمد نیکخواه‌بهرامی نیز با انتشار یک پست در اینستاگرامش نوشت: «ممنون به خاطر تمام چیز‌هایی که به بازی بسکتبال بخشیدی. روحت قرین رحمت.» مایک رستم‌پور، بازیکن دورگه تیم ملی نیز مرگ برایانت را باور نکردنی خواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار