کد خبر: 988356
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
خاص ترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل در بین ایده های طراحی داخلی ، چیدمان مبلمان، استفاده از رنگ ها، بهترین های دکوراسیون منزل 2020 را همراه با راهیل هنری بررسی خواهیم کرد

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، جذاب‌ترین ایده‌های طراحی داخلی ۲۰۲۰

 

معمولا با نزدیک شدن به سال نو، الگوهای تازه دکوراسیون منزل برای سبک‌های مدرن و کلاسیک به بازار عرضه می شوند. در سال 2020 توجه به بسیاری از روندهای طراحی قدیمی مانند سبک‌های مخملی و هندسی، مجددا به طراحی داخلی باز‌ می‌گردند. همچنین در این سال مانند سال گذشته، شباهت‌های بسیاری با دکوراسیون شیک و رنگ‌های گرم و بافت‌های انتزاعی دهه 70 میلادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خواهید دید.

 

انواع ایده‌های خلاقانه دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020

در زیر به بررسی مواردی پرداخته می‌شود که در سال 2020 استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی منزل اعم از دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون آشپزخانه و... بسیار پرکاربرد بوده است.

 

H3: استفاده از عناصر هنری و سفارشی

استفاده از وسایل دست‌ساز و سفارشی در سال 2020 در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کاربرد فراوانی خواهد داشت. این عناصر از آن جهت که منحصربه‌فرد و خاص هستند، بسیار ارزشمند‌ند. همان‌طور که واضح است، این وسایل چون کار دست هستند؛ هر کدام نمونه‌ای خاص و تک بوده و حتی نمی‌توان دو مورد شبیه به هم را از آنها داشت.

 

استفاده از عناصر طبیعی

عناصری که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند؛ در سال 2020 در معماری داخلی بسیار مورد توجه بوده‌اند. طبیعت این قابلیت را دارد که برای انسان آرامش به ارمغان بیاورد و جسم و روح را جلا دهد. برای کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند و وقت کافی برای حضور در کنار ساحل و جنگل و طبیعت بکر ندارند؛ به کار بردن عناصری که یادآور طبیعت است؛ در طراحی دکوراسیون داخلی، حس مطلوب حضور در طبیعت را به وجود می‌آورد. از انواع این عناصر می‌توان به مواردی چون سنگ‌، فلز، بتن و گیاهان و... اشاره کرد که در ادامه مطلب به آنها پرداخته می‌شود.

 

H4: گیاهان طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل

در سال2020 استفاده از گیاهان بزرگ و جسورانه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار به چشم می‌خورد. گیاهان جدا از اینکه به فضا رنگ می‌دهند؛ حس زندگی را در فرد بیدار می‌کنند. علاوه بر گیاهان تازه، شاخه‌های بدون برگ و گل‌های آپارتمانی بلند دیواری هم در طراحی‌های سال 2020 به چشم می‌خورد.

 

چوب

استفاده از محصولاتی که از چوب خام و بدون رنگ ساخته شده‌اند نیز در دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020 بسیار پرکاربرد است. این محصولات می‌تواند یک میز نهارخوری تمام‌چوب یا یک ظرف چوبی میوه بر روی میز اتاق نشیمن باشد.

 

سنگ

یکی از عناصر طبیعی که در این سال در هر جایی از منزل استفاده خواهد شد، سنگ مرمر است. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020، کاربرد سنگ‌ها را در دیوار یا به جای کاشی و کانتر در دکوراسیون آشپزخانه هم خواهید دید.

 

وسایل فلزی

استفاده از فلزات از جمله فولاد در سال‌های قبل نیز مورد استفاده بود. اما سال جدید فلزهایی مثل مس و برنج راه خود را به دکوراسیون داخلی منزل باز کردند.

وسایل مسی: استفاده از مس و رنگ مسی یکی از ترندهای سال 2019 بود. این روال در سال 2020 هم ادامه پیدا کرد؛ ولی موارد استفاده آن نسبت به سال قبل کمتر شد.

وسایل برنجی: در سال 2020 به جای استفاده از فلزات دیگر مثل فولاد، پای وسایل برنجی به طراحی دکوراسیون داخلی منزل باز شد. برنج به خاطر رنگی که دارد؛ حس گرمای بیشتری را به فضا می‌دهد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، جذاب‌ترین ایده‌های طراحی داخلی ۲۰۲۰

 

وسایل بتنی

در کمال ناباوری در سال 2020 بتن از منطقه ساخت و ساز خارج شده و به دکوراسیون داخلی منزل قدم می‌گذارد. در طراحی‌های این سال چراغ‌، گلدان‌ و کاشی‌های بتونی هندسی بسیاری به چشم می‌خورد.

 

 استفاده از مبلمان مخمل

از پرطرفدارترین المان‌های سال جدید در دکوراسیون داخلی منزل ، استفاده از پارچه مخمل در مبلمان بود. در گذشته پارچه مخمل پارچه‌ای لوکس نبود؛ اما امروزه این پارچه کاربردی لوکس پیدا کرده است. این پارچه بسیار راحت است؛ حس خوشایند آرامش را به فرد انتقال می‌دهد و استحکام بالای دارد.

 

استفاده از رنگ‌ها

در سال‌های گذشته در دنیای معماری داخلی طراحی مینیمالیستی و رنگ‌های خنثی الهام‌بخش بود. در سال 2020 تمایل‌ به گرایش‌های ماکسیمالیستی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دیده شد. در این سال رنگ‌های باشکوه و پررنگ و لعاب مانند سبز و زرد بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

 

 رنگ زرد لیمویی

این رنگ در آفتاب، لیمو و گل آفتابگردان دیده می‌شود. تا پیش از سال 2020 استفاده از این رنگ بسیار محتاطانه انجام می‌شد؛ اما در این سال طراحان در طراحی‌های خود از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بی‌پرواتر استفاده کردند. رنگ زرد رنگی است که حس خوشبختی، اعتماد به نفس و شادی را در فرد بیدار می‌کند.

چون این رنگ بسیار پر رنگ و لعاب است؛ و ضربه‌ای که در آن واحد به چشم بیننده می‌زند بالا است؛ باید به این نکته توجه کرد که بهتر است در جایی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده شود که به اندازه جلب توجه کرده و آزاردهنده نباشد. مثلا استفاده از یک کاناپه یا یک در و پنجره به این رنگ. معمولا از این رنگ برای روشن و بهتر نشان دادن وسایل و معماری داخلی استفاده می‌شود.

 

H4: رنگ قرمز تونال در دکوراسیون داخلی منزل

یکی دیگر از رنگ‌های مورد استفاده دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020 رنگ قرمز متمایل به آجری (TONAL REDS) است. این نوع از قرمز به دلیل گرم بودن، یک روش مناسب برای افزودن نوعی تضاد با رنگ‌های سرد به کار برده شده در فضا است. این رنگ در حالی که فضای خانه را گرم می‌کند؛ آن را جذاب و پرانرژی نیز می‌نماید.

 

رنگ صورتی کمرنگ

استفاده از یک نوع از رنگ صورتی به نام (MILLENNIAL PINK) از ترندهای سال 2020 است. این رنگ ابتدا در کاربردهای دیگر مورد توجه بود؛ و بعد سریعا راه خود را به دکوراسیون داخلی منزل هم باز کرد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، جذاب‌ترین ایده‌های طراحی داخلی ۲۰۲۰

 

الگوهای سیاه و سفید

تضاد بصری که رنگ سیاه و سفید در کنار هم ایجاد می‌کند؛ باعث ایجاد تعادل و جسارت در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌شود. با اینکه استفاده این دو رنگ در کنار هم قدمت زیادی دارد و از آن با عنوان طلوع طراحی یاد می‌شود؛ هنوز هم استفاده از سیاه و سفید در کنار هم حس مدرن بودن می‌دهد. در سال 2020 سیاه و سفید در کاربردهای متفاوتی از جمله طرح‌های راه‌راه سیاه و سفید در پله‌ها، در سقف و در کاشی‌های آشپزخانه دیده خواهد شد.

 

 استفاده از نقش‌های هندسی

مشابه الگوهای گل‌گلی و دکوراسیون برنجی، استفاده از نقش‌های هندسی نیز جدید نیست و از گذشته تاکنون این طرح‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کاربرد داشته‌اند.

با این وجود این الگوها در سال 2020 حضور چشم‌گیری پیدا کرده‌اند. در این سال استفاده از طرح‌های هندسی از کوسن و فرش به کاغذ دیواری رسید و با رنگ‌ها و طرح‌های بزرگ‌تر و جسورانه‌تر به کار آمد. مثلا کاربردی ساده از این نقش‌ها را می‌توان در یک پتو با طرحی هندسی بر روی مبل راحتی برای دلنشین کردن فضای اتاق نشیمن نام برد.

 

 تخت خواب‌های سایبان‌دار

اگرچه این نوع از تخت‌ها در دکوراسیون داخلی منزل از اواخر دهه 80 دیگر رواج نداشته‌اند؛ اما در سال 2020 مجددا مورد استفاده قرار گرفتند. این علاقه می‌تواند به این دلیل باشد که مردم به دنبال آرامشی نهایی در پایان روز خود هستند.

 

سقف‌های رنگی و طراحی شده

در سال 2020، سقف‌ها که از آن به عنوان دیوار پنجم هم یاد می‌شود، رنگ‌آمیزی می‌شوند. با این کار سقف خیلی طولانی به چشم نمی‌آید و سقف‌های نقاشی شده و رنگی زیبابی بصری خاصی را برای بیننده پدید می‌آورند.

این متد یکی از اثر گذارترین متدهای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد

 

چیدمان متفاوت میز جلو مبلی در دکوراسیون داخلی منزل

آراستن میز جلو مبلی (Coffee Table) با وسایلی متنوع و غیرمرسوم در سال 2020 زیاد به چشم می‌خورد. چیدن این میزها معمولا شخصیت صاحب خانه را نشان می‌دهد. به طور مثال افراد این نوع از میزها را با قرار دادن یک گلدان با گل طبیعی همراه با کتاب یا شمع یا هر چیزی بنا بر سلیقه خود می‌چینند.

 

 استفاده از طرح هاي گرمسیری

در نهایت این طرح‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌خصوص در طراحی ظرف و ظروف در این سال بسیار دیده می‌شوند؛ و با استقبال زیادی رو‌به‌رو خواهند شد. این طر‌ح‌ها در سال 2019 نیز مورد توجه بود؛ و امسال نیز در دکوراسیون داخلی منزل ، به‌خصوص در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به‌طور کلی در همه آیتم‌هایی که در سال 2020 در معماری داخلی انجام می‌شود، یک وجه اشتراک وجود دارد؛ و آن استفاده از رنگ‌های پرقدرت و بازگشت به سبک‌های دهه 70 میلادی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار