کد خبر: 988347
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر:
فخرالدین محمدیب گفت:یش از ۲۰۰ تن اقلام غیر نقدی از سوی جمعیت هلال احمر استان تهران طی دو مرحله به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد .
بهاره عشقی صابر

فخرالدین محمدی ، رئیس  جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر، با اشاره به آمادگی همه جانبه جمعیت هلال احمر اسلامشهر در راستای دریافت کمک‌های مردمی برای مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور اظهار داشت: از زمان اعلام فراخوان عمومی جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی با محوریت جمعیت هلال احمر برای ارسال به مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان، در چهار نقطه اسلامشهر پایگاه‌هایی در محل‌های سرنوری، باغ فیض، خیابان کاشانی و شهرک واوان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر گردید .

وی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر در راستای اهداف و برنامه های بشردوستانه خود با بهره گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین و شهروندان اسلامشهری برای حمایت و همدردی با همنوعان و مردم آسیب دیده سیل اخیر، با کمک داوطلبین و اعضای جوانان در سطح شهر و مصلی های نماز جمعه مستقر و نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی اقدام کردند.

 رئیس جمعیت هلال احمر اسلامشهر با بیان اقلام جمع آوری در سطح پایگاه‌های مستقر در شهرستان تاکید کرد: طی دو هفته‌ای که از آغاز فراخوان عمومی می‌گذرد، اقلام ضروری پتو، زیرانداز، وسایل گرمایشی، ست بهداشتی، مواد غذایی و شوینده با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار مصرف و البسه نو جمع‌آوری و به محل دپو در شهرری ارسال و از طریق فرودگاه حضرت امام(ره) به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

 محمدی افزود: در راستای امدادرسانی به هموطنان سیل زده، جمعیت هلال احمر اسلامشهر بر اساس وظیفه ذاتی خود هماهنگی هایی با فرمانداری، بخشداری ها، دفاتر رسیدگی به امور مساجد انجام و صندوق ها و پایگاههایی نیز در مساجد و مصلی های نماز جمعه در اسلامشهر،احمدآباد،واوان و چهاردانگه برپا شدند.

وی با اشاره به تداوم کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده سیستان تصریح کرد: جمعه آتی نیز پایگاه های جمع آوری جمعیت هلال احمر در مصلی های نماز جمعه دایر است و تاکنون دو محموله مواد غذایی و دیگر اقلام ضروری و مورد نیاز هموطنان جنوب و جنوب شرق کشور از طریق حمل و نقل ریلی به مناطق آسیب دیده ارسال شده است .

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر ادامه داد: شهروندان اسلامشهری می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ تمامی بانکها واریز و یا از طریق تلفن همراه ussd با شماره گیری #112* کمک‌های نقدی خود را از طریق گوشی همراه به مردم سیل زده ارسال کنند.

 محمدی با تاکید بر اینکه از همشهریان درخواست داریم برای کمک به سیل زدگان البسه و اجناس نو استفاده نشده را در صورت امکان به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر تحویل دهند، خاطرنشان کرد: در حادثه سیلی که سال گذشته در استان‌های لرستان و خوزستان اتفاق افتاد، تعداد قابل توجهی پتو و چادر مسافرتی علاوه بر دیگر اقلام ضروری غیر نقدی و کمک‌های نقدی به مناطق آسیب دیده این استان‌ها ارسال شد.

گفتنی است همواره ۱۶ قلم کالای امدادی و مورد نیاز در زمان بحران به میزان ۲ درصد جمعیت شهرستان اسلامشهر در انباری نگهداری وبرای مواقع ضروری مهیا است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر