کد خبر: 988308
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
از راهکارهای اساسی برای تولید محصولات سالم
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

 اکبر فتحی  در جلسه شورای معاونان مدیران مستقل سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که امنیت غذایی شامل آیتم‌های کیفیت و کمیت است، ادامه داد: تولید محصول سالم و ارگانیک رسالت اصلی ماست، متولیان این امر شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، نظام مهندسی کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی هستند، از این رو باید از ظرفیت نهادهای فوق‌الذکر در راستای تولید و نظارت در امر تولید محصولات سالم استفاده  کنیم.

فتحی، افزود: کشاورزی قراردادی و تقاضا محور یکی از بهترین راهکارهای اساسی در راستای تولید محصولات سالم و خرید مستقیم از تولیدکنندگان مربوطه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، یادآور شد: تعیین رتبه و جایگاه تولیدات محصولات کشاورزی استان؛ توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، درصد جذب اعتبارات مکانیزاسیون، شیلات و... و مقایسه با سایر استان‌ها در سطح کشور لازم و ضروری است، این امر موجب می‌شود تا برای انجام اقدامات و کارهای خود برنامه‌ریزی لازم را در راستای تسهیل و دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده به عمل آوریم.

وی افزود: در آستانه سال نو لازم است نسبت به رصد و پایش روند تولید در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن نهاده‌های مورد نیاز از هم اکنون اقدام و برنامه‌ریزی لازم به عمل آید.

فتحی با خاطرنشان ساختن تصویب قانون بودجه سال 99، عنوان کرد: تعهدات و منابع اعتباری بخش کشاورزی به تفکیک استان‌ها در قانون بودجه سال آینده آمده است، باید تعهدات و منابع اعتباری استان آذربایجان‌شرقی در قانون بودجه احصا و مشخص شود تا در صورت نیاز به پیگیری از وزارتخانه اقدام شود.

وی گفت: هدف از تشکیل شورای معاونان و مدیران، اصلاح امور، بهبود روند خدمات‌رسانی، رفع موانع و خطاهای احتمالی و در مجموع آگاهی از تجربه‌های موفق می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده اضافه کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان باید با هماهنگی و تعامل لازم با بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، عملیات اجرایی ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های سراب و میانه را به‌طور جد پیگیری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر