کد خبر: 988279
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
امام جمعه پاوه مبارزه با تندروی در هر لباسی و با هر عنوانی را وظیفه روحانیت دانست و گفت: ضربه‌ای که داعش به اسلام وارد کرد، صهیونیسم و استکبار جهانی هم نتوانسته است چنین ضربه‌ای بزند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ماموستا ملاقادر قادری صبح امروز در افتتاحیه همایش تبیین و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب که با حضور ائمه جمعه استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات رهبران دینی و اجتماعی فاصله دو جریان است که انقطاع نسل اول انقلاب با نسل چهارم است.

وی عنوان کرد: ما در مقدمه دهه نسل پنجم انقلاب هستیم که بین ما فاصله گرفته است که قرآن می‌فرمایید والدین در انقطاع نسل با فرزندانشان فاصله گرفته‌اند و هر آنچه توصیه می‌کنند فرزندان انکار می‌کنند.

ماموستا قادری تصریح کرد: انقطاع نسل را باید از قرآن فهمید و ما چهار دهه با نسلی هستیم که از نظر فکری با ما فاصله دارند در برخی شهرهای ما ۶۰ تا ۷۰ درصد جوانان نسبت به انقلاب بدبین هستند و اهل مسجد نیستند.

یکی از ماموریت‌های قشر روحانی اصلاح نسل جوان است

امام جمعه پاوه با تشریح شرایط اوایل انقلاب، گفت: شرایط زمانی و مکانی عامل انقطاع نسل است بطوری‌که امروز موبایل جایگزین روحانی و معلم و اساتید شده است و ما در مدارس هم نتوانسته‌ایم فرزندانمان را خوب پرورش دهیم.

وی اذعان داشت: رسانه و فضای مجازی، تضارب افکار و عدم رسیدگی کامل اولیا به وضعیت فرزندان از مشکلاتی است که دامن‌گیر جامعه ما شده است.

به گفته ماموستا قادری، رهبری در پایان دهه چهارم با تحلیل گام دوم از گام اول انقلاب تجلیل کردند و برای گام دوم توصیه‌هایی دارند.

وی ادامه داد: توجه به علم و پژوهش، استقلال، آزادی و سبک زندگی و معنویت و اخلاق سفارشاتی داشته‌اند.

وی افزود: مبارزه با تندروی در هر لباسی و با هر عنوانی وظیفه روحانیت است چون ضربه‌ای که داعش به اسلام وارد کرد، صهیونیسم و استکبار جهانی هم نتوانسته است چنین ضربه‌ای بزند.

امام جمعه پاوه اذعان داشت: حضور دشمنان و خیمه آنها در کنار ما یکی از مصیبت‌های عظمای قرن ماست اینکه آمریکا و انگلیس چه کاری به مملکت و مردم ما دارند، داعش کشورهای مسلمان را صدسال به عقب برد و نفت منطقه را به غارت بردند.

ماموستا قادری تصریح کرد: در کنار رهبری و نظام بوده‌ایم و خون‌هایی داده‌ایم که ما در دو جبهه از جمله تندروها که ما روحانیون وابسته به نظام می‌دانند و شاگردان خود را از ادای نماز پشت ما منع می‌کنند.

ملی‌گرایان تندرو و رسانه‌های آنها نیز شبانه‌روز به ما هتک حرمت می‌کنند

وی گفت: آنچه که رهبری در گام دوم انقلاب اشاره به پیشرفت‌های نظام در گام اول دارند، می‌فرمایند ما در چهل سال گذشته استقلال سیاسی، توفیق، تجاوز در برابر مستکبرین، دانش سلول‌های بنیادین و ده‌ها پیشرفت دیگر داشته‌ایم که ما در منطقه عرب آن را به عینه می‌بینیم. 

ماموستا قادری یادآوری کرد: برخورداری نقاط صفر مرزی از نعمت گاز یکی از دستاوردهای نظام است که ما آن را قبول داریم اما همچنان که آموزش و پرورش در مناطق کردنشین صدها مدرسه احداث کرده، نیاز است مدارس علوم دینی در روستاها هم احداث شود ضمن اینکه برخورداری روحانیون از مسکن نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر