کد خبر: 988274
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
سید مصطفی علوی، گفت :از ابتدای سال تا کنون بیش از 390 کیلومتر شبکه گذاری گاز در سطح استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: از مجموع عملیات شبکه گذاری درسال 98، بالغ بر205 کیلومتر توسعه گازرسانی در شهرها بوده و 185 کیلومتر در روستاها انجام شده است که با اجرای این حجم شبکه گذاری جدید، مجموع طول شبکه گاز در استان اصفهان به 26هزار و 324 کیلومتر افزایش یافته است.

وی، با اشاره به اینکه استان اصفهان مساحتی بیش از 107 هزار کیلومترمربع دارد و با توجه به پراكندگي شهرها و روستاهای استان گفت: در حال حاضر99.5 درصد جمعیت استان از نعمت گاز بهره مند شده اند.

مهندس علوی افزود: در حال حاضر 99.6درصد جمعیت شهری، معادل 109شهر و 95 درصد جمعیت روستایی معادل 1060 روستا از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه شبکه های گازرسانی سراسر کشور به هم پیوسته است تاکید کرد: رعایت مصرف بهینه و منطقی از گاز طبیعی زمینه را برای تامین گاز همه هموطنان عزیز در سراسر کشور فراهم خواهد کرد.

مهندس علوی، با تاکید بر مصرف بهینه گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی ، تجاری، عمومی اعم از اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه ها و تکایا بیان داشت: توصیه به صرفه جویی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و ترویج این مهم در اماکن مذهبی می تواند در ارتقای سطح فرهنگ مصرف بهینه انرژی بسیار موثر باشد.

وی، تصریح کرد: مسئله صرفه جویی در کشور بسیار مهم و اساسی است به حدی که اگر یک درجه دمای منازل را کاهش دهیم، روزانه به مقدار قابل توجهی گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد.

علوی، گفت: گاز یک سوخت استراتژیک است نباید از هدر رفت آن به سادگی گذشت، گاهی می بینیم که به اهمیت انرژی گاز بی توجهی می شود، می توان با پوشش مناسب درب و پنجره ها از هدر رفت گرماجلوگیری کرد.

به گفته علوی، گاز باعث راحتی زندگی است اگر درست مصرف شود و مصرف زیاد گاز و بیش از نیاز علاوه بر هدر رفت سرمایه ملی کشور، خود باعث آلودگی هوا  و افزایش هزینه ها می‌گردد.

به توصیه وی، دمای رفاه در مساجد و حسینه ها نیز همانند دمای رفاه منازل بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد مناسب می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه در سال های گذشته حوادثی به علت عدم توجه به موارد ایمنی در مصرف گاز طبیعی در سطح استان رخ داده که برخی از آنها جبران ناپذیر بوده است ، افزود: مصرف گاز بدون توجه به نکات ایمنی همواره خطر آفرین بوده است.

مهندس علوی، بیان داشت: از هرگونه دستکاری کنتور و رگلاتور و انشعابات داخلی بدون تأیید سازمان نظام مهندسی ساختمان در این اماکن باید خود داری شود و در صورت نیاز با شرکت گاز استان با تلفن 194 تماس گرفته شود.

وی، با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت حضرت  زهرا(س) و دهه فاطمیه، اضافه کرد: در هیئت های عزاداری استفاده از اجاق گاز و دستگاه های غیر استاندارد برای گرم کردن مساجد و اماکن عزاداری جداً خودداری شود، از اتصال شیلنگ های غیر استاندارد و با فاصله زیاد از شیرگاز برای استفاده بخاری و ... پرهیز شود، از اجتماع در اطراف بخاری های گازی و قراردادن مواد اشتعال زا در نزدیکی بخاری و وسایل گرمایشی گازسوز پرهیز شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استفاده از دستگاه های فاقد ترموکوپل و قطع کننده گاز همچون سماورهای بزرگ جداً خطرساز است، از قراردادن بخاری های گازی در نزدیکی چادر تکیه ها و حسینه ها جلوگیری شود همچنین استفاده از بخاری های گازی بدون دودکش، تنها در اماکنی مجاز است که تردد هوا در آنها به آسانی انجام شود از این رو در استفاده از این بخاری ها نکات ایمنی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهندس علوی، گفت: برای محکم کردن شیلنگ های اجاق گاز و بخاری حتماً از بست های فلزی استفاده شود ودر صورت احساس خواب آلودگی، سرگیجه و تهوع که از نشانه های ابتدایی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است وسایل گرمایشی گاز سوز را خاموش و نسبت به بازکردن دربها و منافذ ورودی هوا اقدام و سپس با 194 تماس گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر