کد خبر: 988220
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
یکی از اعضای شورای اسلامی تهران از دستور عجیب معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در لغو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و متضررشدن ساکنان اطراف دانشگاه تهران خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نزدیک به دو دهه قبل طرحی با عنوان طرح ساماندهی محیط اطراف دانشگاه تهران کلید خورد. در این طرح و براساس آنچه دانشگاه تهران نام آن را ساماندهی محیط اطراف دانشگاه گذاشته بود، املاک شهروندان در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران خریداری شد که در پاره‌ای از موارد حتی شهروندان نسبت به قیمت واقعی خرید این املاک گلایه و اعتراض داشتند.

طرح ساماندهی بزرگ‌ترین دانشگاه کشور در دو دهه اخیر به صورت ناقص و مقطعی به اجرا درآمد و بخشی از شهروندان خانه‌هایشان خریداری نشد و در شرایط بلاتکلیف به سر بردند که حتی توانایی مرمت و بازسازی و نوسازی خانه‌های خود را هم نداشتند. سرانجام در اردیبهشت امسال شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن مقرر شد تا از این پس مالکان املاکی که خانه‌های آن‌ها خریداری نشده، بتوانند نسبت به املاک خود دخل و تصرف داشته و نسبت به ساخت‌و‌ساز و خرید و فروش در آن اقدام کنند. بر اساس این مصوبه، دانشگاه تهران می‌تواند تنها در املاک خریداری شده طرح ساماندهی خود را اجرا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران روزگذشته در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در این‌باره گفت: «متأسفانه به رغم مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مسئولان دانشگاه تهران از این رأی خوشنود نبوده و آن را برنتابیدند و از این رو به ریاست جمهوری نامه نوشته و خواستار لغو این مصوبه شدند.»

زهرا نژادبهرام با بیان اینکه رئیس‌جمهور محترم کشورمان این درخواست دانشگاه تهران را به معاونت حقوقی خود یعنی خانم جنیدی ارجاع داد، افزود: «خانم جنیدی در اقدامی عجیب و غریب و غیرقانونی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را خلاف واقع قلمداد کرد و نسبت به لغو آن دستور دادند.»

نژادبهرام گفت: «پس از این اقدام جنیدی وزیر راه و شهرسازی به ریاست محترم جمهوری نامه نوشتند و نسبت به این اقدام اعتراض کردند و باید حالا منتظر ماند و دید که ریاست جمهوری به نفع مردم تصمیم خواهند گرفت یا به نفع دانشگاه تهران.»

وی درباره اینکه آیا معاونت حقوقی ریاست جمهوری می‌تواند مصوبه عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیر در حوزه معماری و شهرسازی یعنی همان شورای عالی معماری و شهرسازی را لغو کند یا خیر گفت: «معاونت حقوقی به هیچ عنوان چنین اختیار و مجوزی ندارد و صرفاً می‌تواند به رفع اختلاف بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها اقدام کند.»

به گفته این عضو شورای شهر «باید این سؤال را پرسید، چرا در اینجا نفع عمومی شهروندانی که ۲۰ سال است معطل مانده‌اند، نادیده‌گرفته شده و نفع دانشگاه تهران ارزشمندتر قلمداد شده است. باید پرسید آیا این اقدام از آن جهت رخ داده که دانشگاه تهران زورش بیشتر است؟ یا باید پرسید، چون مردم بی‌دفاع هستند این اتفاق افتاده و خلاصه چرا چنین اتفاق نامیمونی را شاهد هستیم.»

بر اساس قانون هر طرح ساماندهی و توسعه‌ای اگر ظرف مدت پنج سال به اتمام نرسد، منتفی تلقی می‌شود و اجرای آن باید متوقف و مردم از حقوق خود بهره‌مند شوند، اما امروز طرح ساماندهی دانشگاه تهران ۲۰ سال است اجرای کامل نشده، اما همچنان مسئولان این دانشگاه مترصد گسترش طرح و اجرای نیمه‌کاره آن هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
اقای رئیس جمهور توی این قحط الرجال واقعا بهتر از جنیدی کسی را نداشت پس کو شایسته سالاری !!!!!! چرا این خانم را سیبل خودتون کردید ! منفعت طلبی و کار تبلیغاتی تا کی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار