کد خبر: 988177
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی
سرویس ایران جوان آنلاین: یادمان هزار و ۴۸ شهید والامقام آمل با عنوان «پلاک افتخار» با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این شهرستان رونمایی شد.

آیین رونمایی از پلاک افتخار شهدا که به همت شهرداری آمل و بنیاد شهید انقلاب اسلامی تهیه شده بود، همزمان با سی‌وهشتمین سالگرد حماسه بهمن سال ۶۰ مردم این شهرستان در مقابله با گروهک منافقین در مصلای این شهر با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران و قشر‌های مختلف مردم شهرستان آمل برگزار شد. در این مراسم شهردار آمل گفت: نصب پلاک افتخار بر در منازل خانواده‌های هزار و ۴۸ شهید شهرستان شامل شهدای حماسه ششم بهمن، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس توسط این شهرداری در حال اجراست. سیدحمید هاشمی افزود: این پلاک افتخار مزین به عکس شهید، پیام رهبری در وصف شهدا، تاریخ و محل شهادت است. پیشتر، پلاک افتخارهمزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته ششم بهمن آمل در آیینی با حضور مسئولان و مردم بر در منزل شهید مصطفی اسماعیلی از شهدای حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در شهرستان آمل نصب شده بود.
شهید مصطفی اسماعیلی متولد ۱۳۴۰ است که در حماسه اسلامی بهمن سال ۶۰ در درگیری با منافقان در آمل به شهادت رسید.

امام جمعه آمل نیز در مراسم رونمایی از پلاک افتخار گفت: این پلاک افتخار یک سند افتخاری است تا با این حرکت فرهنگی بتوانیم فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه ترویج دهیم. حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: این کار خوب فرهنگی در آمل با همت شهرداری آغاز شد و از این بابت از شهردار و اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم.
شهرستان آمل در طول دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن هزار و ۴۸ شهید تقدیم پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که از این تعداد، ۴۱ شهید مربوط به حادثه بهمن سال ۶۰ آمل در درگیری با گروهک منافقین هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار