کد خبر: 988174
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰

سرویس ایران جوان آنلاین: از دی‌ماه سال گذشته تا شهریور امسال هزار و ۵۶۰ نیروی بومی استان بوشهر در شرکت‎های مستقر در منطقه پارس جذب شده‌اند.
سید پیروز موسوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به جذب هزار و ۵۶۰ نیروی بومی گفت: واحد اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب نیروی بومی را در صنایع فعال در منطقه در دستور کار قرارداده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از این افراد از بومیان شهرستان عسلویه بوده‌اند، افزود: بر اساس آمار فرمانداری شهرستان عسلویه، پیش از این ۶۰۰ نفر بیکار در این شهرستان وجود داشت که با جذب صورت گرفته این مسئله کاهش چشمگیری پیدا کرده است و با برنامه‌ریزی که داریم امیدواریم با تداوم برنامه‌های جذب در صنایع مختلف منطقه در سال آینده بتوانیم از به صفر رسیدن تعداد افراد بیکار در عسلویه خبر دهیم.

موسوی افراد جذب شده در صنایع مختلف در طول یک سال گذشته را عمدتاً از شهرستان‌های پیرامونی از جمله، عسلویه، دیر، جم و کنگان بر شمرد و تصریح کرد: پس از این شهرها، افراد شاغل از سایر نقاط استان از جمله بوشهر، برازجان، خورموج و تنگستان و دیگر شهر‌های استان بوده‌اند.
وی افزود: همه نیرو‌های جذب شده در حوزه‌های پشتیبانی و خدماتی به طور صددرصدی بومی هستند و طبق مذاکره‌ای که با پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های منطقه صورت گرفته است، ظرفیت ویژه‌ای برای نیرو‌های بومی متخصص نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه استخدام این افراد با نام، کد ملی، آدرس و مشخصات شفاف انجام شده است، تصریح کرد: استخدام این نیرو‌ها با حضور اعضای شورا‌های شهر و روستا و مسئولان محلی از جمله فرمانداران راستی‌آزمایی شده است.
وی با بیان اینکه با جذب نیرو‌های بومی می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه آمار بیکاری را نیز کاهش داد، تصریح کرد: بوشهر کارشناسان زبده‌ای در زمینه نفت و گاز دارد که بهره‌مندی از آن‌ها افتخاری برای مجموعه پارس جنوبی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار