کد خبر: 988047
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
منابع تجاری و دولتی هند گفتند بی‌میلی تاجران هندی برای ارسال محموله‌های برنج به ایران به علت تحریم‌های امریکا، به شدت صادرات برنج این کشور را کاهش داده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش رویترز، منابع تجاری و دولتی گفتند بی‌میلی تاجران هندی برای ارسال محموله‌های برنج باسماتی به ایران به علت تحریم‌های امریکا به شدت صادرات این کشور که بزرگ‌ترین تأمین‌کننده غلات در جهان است کاهش داده‌است. این تحریم‌ها مانع پرداخت پول برنج خریداری شده ایران به هند می‌شود.

به گفته منابع آگاه، صادرات محموله‌های برنج هندی در بازه زمانی آوریل تا نوامبر ۲۰۱۹ یعنی هشت ماه نخست سال شمسی، بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته‌است و از ۵/ ۷ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۵/ ۵ میلیون تن رسیده‌است. از نظر ارزش، میزان صادرات ۱۹ درصد افت کرده و از ۷/ ۴ میلیارد دلار به ۳ میلیارد دلار رسیده‌است. تاجران که در مورد تأخیر در پرداخت‌ها نگران هستن، هیچ قرارداد جدیدی با تهران در پنج روز گذشته امضا نکرده‌اند. با توجه به بدهی ۲۰ میلیارد روپیه‌ای (۴۱ /۲۸۱ میلیون دلاری) ایران به هند به علت تحریم‌های امریکا که پرداخت کالا‌های وارداتی را دشوار ساخته است، انتظار نمی‌رود که محموله‌ها چندان افزایش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار