کد خبر: 988040
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه با ارگان دولت، روزنامه ایران حملاتی را متوجه نیرو‌های مسلح کرده است. او در بخشی از سخنانش گفته: «قانون اساسی پیش‌بینی کرده و گفته در شرایط صلح نیرو‌های مسلح می‌توانند به دولت کمک کنند. بر اساس قانون دولت باید درخواست و حوزه محل کمک را معین کند، اما این‌ها شده‌اند رقیب جدی دولت».

این در حالی است که عملاً دولت- که ایده و برنامه‌ای برای توسعه عمرانی کشور ندارد- پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که از قضا ساخت قرارگاه خاتم‌الانبیا یا همان نیرو‌های مسلح است، از ایستگاه متروی هشتگرد گرفته تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس. روزنامه ایران در این موارد و هنگام انعکاس خبر این افتتاح‌ها صرفاً از عکس رئیس جمهور و دولتی‌ها استفاده می‌کند و ترجیح می‌دهد نشانی از مسئولان قرارگاه خاتم در تصویر نباشد.

انصاری در ادامه مدعی شده که «بانکداری با کدام وظایف نیرو‌های مسلح سازگار است که چندین بانک تأسیس کرده‌اند و بعد هم تک تک دچار مشکل و ورشکستگی شده‌اند.» این نشان می‌دهد که انصاری از وضعیت بانک‌های دولتی بی اطلاع است. او می‌افزاید: «نیرو‌های مسلح وقتی به مشکل برمی‌خورند بر دولت فشار می‌آورند که از خزانه، بانک مرکزی و در واقع جیب مردم مشکلات آن‌ها را حل کند... نهاد‌های نظارتی هم دیگر نمی‌توانند در کار این‌ها نظارت داشته باشند. به نوعی آشفتگی و هرج و مرج در حوزه‌های مختلف امور کشور ایجاد می‌کنند.» در سال‌های اخیر دولت برای حل هر مشکل از رهبری و مجلس اجازه برداشت از صندوق توسعه را گرفته است. از زلزله و سیل تا مشکل فاضلاب اهواز، همه را دولت برخلاف روال روتین و با راضی کردن رهبری، از صندوق توسعه برداشته است.

با این حساب روشن است که چه نهادی خزانه را خالی می‌کند! در همین زمینه به بیان دو نقل قول اکتفا می‌کنیم که خود گویای همه چیز است. اول آنکه سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان- مهر ۹۸- در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه گفته بود که «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است». یا سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران، اردیبهشت ۹۶ و در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفته بود: «رهبری تنها حامی ما در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود».

انصاری در ادعایی دیگر و در میانه دوقطبی سازی و ایجاد اختلاف خود، گفته که «وجود هزاران سایت و کانال که وابسته به این نهاد‌ها هستند نقش اساسی در ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و حاکمیت ایجاد می‌کنند». هزاران سایت و کانال؟! گویا انصاری نمی‌داند «هزاران» یعنی چقدر! از سویی در حالی که خود مشغول گفتگو با رسانه دولت است، رسانه داشتن نهاد‌های دیگر را زیر سؤال می‌برد؟!

در روز‌های قبل، حسن روحانی رئیس جمهور، گفته بود که بیایید غم بزرگ این روز‌ها را تبدیل به تصمیمی بزرگ کنیم و آن تصمیم بزرگ «آشتی ملی» باشد. در عین حال، دولتمردان و فعالان و رسانه‌های حامی دولت هر روز علیه یک نهاد جنجال به پا می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
با ناشران اكاذيب وبرهم زنندگان نظم وآرامش روحي ورواني جامعه بايد برخورد جدي بازدارنده كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
اگر دولت به وظايف خود عمل مي كرد نيازي به ايثار وجانفشاني نيروهاي مسلح در شرايط براني وغير مترقبه نبود
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم

مجید دلبندم تو هم آره!!!
فارسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
مجید انصاری کیه که بخواد این جسارت را بکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار