کد خبر: 988003
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
سرویس ایران جوان آنلاین: با هدف تأمین ایمنی تردد شناور‌ها و تعریض حوضچه چرخش بندر بوشهر طرح عملیات لایروبی کانال در دست اجراست و با اتمام آن زمینه تردد کشتی‎های تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در این بندر محقق می‌شود.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح لایروبی کانال بندر بوشهر اختصاص یافته است، در رابطه با روند اجرای این پروژه اظهار داشت: در قالب طرح لایروبی کانال و با هدف تأمین ایمنی تردد شناور‌ها و تعریض حوضچه چرخش بندر بوشهر، تاکنون ۳۷۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام گرفته است. علیرضا نوبرانی مدت اولیه پیمان عملیات لایروبی را ۱۰ ماه اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این طرح اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد که با تحقق این مهم زمینه تردد کشتی‎های تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‎شود. وی با اشاره به اینکه در این طرح در مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات لایروبی صورت می‌گیرد، تأکید کرد: با انجام عملیات لابروبی کانال دسترسی عمق کانال خارجی به ۸ /۱۰و کانال داخلی به ۳ /۱۰ متر خواهد رسید. نوبرانی، گریزی هم به اجرای تأسیسات زیربنایی در جزیره نگین زد و گفت: این طرح شامل راه، معابر، تأسیسات برقی، مکانیکی (از قبیل اطفای حریق، آبرسانی)، با مبلغ اعتبار ۸۵ میلیارد تومان با حدود ۱۸ درصد پیشرفت در حال اجراست. این مقام مسئول افزود: اکنون این طرح در مرحله عملیات اجرایی راه است و زیرسازی آن نیز انجام گرفته و در مرحله اجرای تونل انرژی برای عبور تأسیسات است. نوبرانی گفت: طرح دیگر نیز ساخت جاده دسترسی به جزیره نگین به طول ۹/۴ کیلومتر همراه یک دستگاه پل ۱۷۴ متری است که مبلغ اعتبار آن ۶۳ میلیارد تومان است.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: برای نخستین‌بار در بنادر کشور تونل انرژی با این ابعاد و اندازه اجرا می‎شود و پیش‌بینی زمان اتمام پروژه نیز اواخر سال آینده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار