کد خبر: 987910
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
"یاداشت "
شهزاد بهادری

دقیق نمیدانم که چند میلیون خانوار ایرانی داریم که در خانه هایشان به یک جعبه جادویی برای دیدن و شنیدن اخبار و اتفاقات روز به آن اعتماد می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،خانم شهزاد بهادری خبرنگار وکارشناس حوضه رسانه در خصوص اعلام آلودگی شیراز تریبون صدا وسیما یاداشتی مرقوم نمود که در این یاداشت به عملکرد صدا وسیما معترض بوده واعلام داشت شبکه هایی که مجوز دارند و از هزار و یک فیلتر می گذرند تا مجوز اعتماد بگیرند، گاه چنان با خونسردی و در کمال آرامش با یک‌برنامه ۲۰ دقیقه ایی شایعه ایی را در کل کشور با عنوان شیرهای آلوده و کارشناسان مهمان!! به روی آنتن میبرند و تشویش اذهان عمومی را سبب می شوند که فکر کنم دشمن در آن برهه  چند قدم عقب نشینی کرده  تا خود را به زحمت بیشتر نیاندازد و میدان را برای دشمنی های خودی که عمدا یا سهوا اطلاع رسانی کذب می کنند  باز کند!!.

بدتر از همه اینکه خبر شایعه به سرعت نور کشور را در می نوردد  و مسولین ما خرامان ،خرامان بعد ازگذشت ۱۲ ساعت یکی در میان  و با (احتیاط) خبر را تکذیب می کنند و بعد از ۷۲ ساعت گویی که تازه متوجه عمق فاجعه شده اند همه با هم وارد میدان شده و بیانیه میدهند!

مضحک تر از همه (شوی ) یکی از  شبکه های  مطرح است که  در تماس تلفنی با سخنگوی سازمان غذا و دارو می گوید (شایعه وجود سم در فضای مجازی!!) و می خواهد توپ اشتباه خود را در زمین فضای مجازی در به در بیاندازد، که سخنگوی سازمان غذا  خوشبختانه با خونسردی جوابش را می دهد ،

کاری نداریم که پشت پرده این شایعه موضوع باج گیری از شرکت های لبنی بوده یا نه،اما سوال این است اگر این شایعه را یک رسانه مکتوب مرتکب می شد  می بایست جدا از باطل شدن مجوز ،هزار و یک خان را بگذراند و به جرم تشویش اذهان عمومی پاسخگوی یک ملت باشد.

در شرایطی که کشور از هر طرف و در هر ثانیه تحت بمباران جنگ نرم دشمنان مختلف است و مردم در سیبل تیرهای تفرقه انگیز آنان قرار گرفته اند چرا صدا سیمای ما که وظیفه دارد نقش(( یک سپر ایمن ))را ایفا کند خود  یک پرتاب کننده تیر می شود؟؟

گناه‌مردم چیست که به رسانه صدا و سیما اعتماد دارند؟؟

این روزها هر که را می بینم می گوید شیر نمیخریم ! آنها گناهی ندارند چرا که من هم به عنوان یک روزنامه نگار این خبر را به دلیل پخش آن  از یک  شبکه ملی باور کردم!!

اما سوال:

حال چگونه یک شبکه ملی می تواند یک شب  اعتماد مردم را به دست آورند؟

آیا با این تولید محتوا میخواهیم مردم را به دیدن برنامه های داخلی تشویق کنیم؟

آیا با این توانمندی میخواهیم با شبکه های خبری خارجی در مقابله با جنگ نرم مبارزه کنیم؟

اگر به این راحتی به هر فردی مجوز شبکه میدهند خوب اعلام کنند تا ما هم در خواست کنیم ،آخر یک بام و دو هوا که نمی شود،رسانه های مکتوب و خبرگزاری و سایت ها،  الا ماشالله ممیزی،آیین نامه ، نظام رسانه ای هزار  و یک چوب خط برای خطاهای نکرده داشته باشند و رسانه دیگری به نام رسانه ملی هر گونه که خود میپسندد تولید محتوا ی غیر کار شناسی کند و به خورد مردم دهد؟

در آخر یاد آور شوم مردم با خیال راحت شیر بخرند و مخصوصا در این هوا آلوده در سبد کالای هر روزشان باشد و خیالشان راحت که ((شیرها آلوده  نیستند گاه این طرز تفکر هاست که آلوده می شود))

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر